سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم غیر قانونیست

مولوی نذیر احمد سلامی حقوقدان اهل سنت و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سنت نیوز در خصوص اقدامات اخیر رژیم بحرین بر علیه رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: همانطور که بر همگان واضح و مبرهن شده است رژیم حاکم بر بحرین استبدادی است.

مولوی سلامی در ادامه ضمن اشاره به عدم سازگاری سلب تابعیت آیت الله شیخ قاسم بحرینی با قوانین بین الملل اظهار داشت: سلب تابعیت از آیت الله شیخ قاسم بحرینی تنها بی قانونی آل خلیفه نمی باشد و این کشور از پیشتازان شکستن قوانین بین المللی در جهان و از جمله پایمال کنندگان دموکراسی است.

وی با اشاره به اینکه این دسته از اقدامات رژیم بحرین مخافل وحدت و قوانین اسلامی ابراز داشت: این اقدام رژیم بحریم مخالف فرامین اسلامی و منافی وحدت و اخوت بین مسلمین است.

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت شدید سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی خاطر نشان کرد: سلب تابعیت از یک فرد معمولی هر جامعه ای محکوم است چه برسد به یک روحانی برجسته و شاخص؛ ما این دسته از اقدامات را محکوم و از عاملان آن اعلام برائت می نماییم.

استاد حوزه  های علمیه اهل سنت و دانشگاه در ادامه با بیان عجز دولت های بحرین و عربستان سعودی در مدیریت کشورهایشان  و ترس  این دولت ها از قیام های مردمی عنوان داشت: دولت هایی به مثل بحرین و عربستان سعودی از خشم مردم خود به جهت اوضاع وخیم سیاسی، اجتماعی حاکم بر کشور هایشان واهمه دارند و به همین جهات است که با بزرگان دینی و شاخصین اجتماعی به مثل مرحوم آیت الله شیخ نمر و آیت الله عیسی  قاسم بحرینی که صدای حق خواه مردم می باشند بد اخلاقی می کنند.

مولوی سلامی افزود: حکومت بحرین و سعودی از ترس قیام مردم بر علیه ظلم و جور حاکم بر کشورشان با سلاح استبداد و زورگویی کارشان را پیش می برند و به همین جهت هر صدایی که اندک مخالفتی را ابراز کند با بدترین روش ها خفه می کنند.

عضو خبرگان رهبری  مدرس حوزه های علمیه اهل سنت با بیان تفاوت بین اسلامیت حاکم بر ایران با بحرین و عربستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران  بر مدار اسلام و اخوت اسلامی می گردد اما دولت هایی به مثل سعودی و آل خلیفه از اسلام استفاده ابزاری می نمایند و تا وقتی که اسلام با منافع آنها همسوء باشد مسلمانند و گرنه خوی استبدادیشان را ظاهر می نمایند.

مولوی سلامی افزود: علت این نظر بنده عدم حمایت سعودی ها و هم پیمانانشان از جریانات اسلامی حقیقی و تبعیت این کشور ها از دولت هایست که منافع آنها را تامین می کنند و اقتدار و عظمت مسلمین برایشان اهمیتی ندارد.