بدهی یک میلیارد تومانی ادارات استان به مطبوعات

"عزت‌‎الله چنگایی"؛ رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان در شورای اطلاع‎رسانی استان اظهار کرد: در هیچ دوره‎ای تعامل رسانه‎ای بین ادارات و رسانه‎ها به این اندازه ضعیف نبوده است.

وی با بیان این مطلب که در حوزه مطبوعات، اطلاع‎رسانی و فعالیت فرهنگی هزینه‎بر است، افزود: از نظر رابطه مالی مابین رسانه‎ها و مطبوعات استان کار به جایی رسیده است که هفته‎نامه با دوهفته‎نامه و دوهفته‎نامه به ماهنامه و ماهنامه به فصلنامه تبدیل شده است زیرا مدیران نمی‎خواهند بپذیرند رسانه‎ها هزینه دارند.

چنگایی با اشاره به تلنبارشدن بدهی ادارات استان به مطبوعات لرستان، گفت: بدهی یک میلیارد تومانی مطبوعات استان در این دولت پرداخت نشده است. خیلی از سازمان‎ها بدهکار مطبوعات هستند، آنهم مطبوعاتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید با آنها تعامل داشته باشند.

مدیرمسئول نشریه بامداد لرستان همچنین به توزیع غیراصولی آگهی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: نرخ‎های توزیع آگهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطحی‎ست که ادارات حاضر نیستند زیر بار آن بروند.

وی افزود: به‎طور مثال یکی از ادارات استان حاضر نیست نرخ مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای آگهی خود بپردازد لذا یک رقابت با نرخ پایین بین مطبوعات به راه می‎اندازد و بدین ترتیب آگهی را برای توزیع به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ارسال نمی‎کند.

رییس هیئت‎مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان با تاکید بر هزینه‌بر بودن کار رسانه‎ای عنوان کرد: دنیای امروز برای رسانه هزینه می‎کند. اگر می‎خواهیم رسانه‎ها قوی و در خدمت برنامه‎ دستگاه‎ها باشند باید برای آنها هزینه شود.

وی در پایان گفت: مجریانِ کار با این نگاه که رسانه یک کار اقتصادی-فرهنگی‎ست، تعامل فرهنگیِ فرهنگ‎مدارانه داشته باشند و تعامل با رسانه‎ها را باید جدی بگیرند.