سفره افطار همگانی 3 هزار نفری در جزیره کیش

همزمان با شانزدهمین روز از ماه میهمانی خدا، سفره های میزبانی از روزه داران گردشگر و ساکن برای سومین سال پیاپی در جزیره کیش گسترده شد.

 

بنابراین گزارش، در این مراسم روحانی و معنوی که پس از نماز جماعت در کنار تالار شهر و با همراهی مردم و مسئولان برگزار شد؛ ساکنان و گردشگران در فضایی صمیمی، بی آلایش و معنوی در کنار یکدیگر روزه خود را افطار کردند.

 

در این مراسم معنوی امام جمعه کیش، جمعی از معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش، روسای ادارات و نهادهای مستقر در کیش، گردشگران و ساکنان مومن و روزه دار جزیره مرجانی در کنار یکدیگر با نام و یاد خداوند و در حال اجرای مراسم تواشیح توسط گروه تواشیح تسنیم جزیره کیش و پس از برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام علیدادی روزه خود را افطار کردند.

 

در ضیافت روحانی و سفره کریمانه ساده که به دور از هر گونه تشریفات و تجمل گرایی و چشم وهم چشمی ها کبه مناسبت میلاد کریم اهل بیت جزیره از میدان ساحل تا میدان پردیس جزیره مرجانی کیش گسترده شده بود، همه ساکنان و گردشگران در کنار مسئولان بدور از هر گونه منیت، خودخواهی و خودنمایی پس از شنیدن اذان و  دعای افطار روزه خود گشودند و برای سلامتی بیماران، رفع گرفتاری مومنان و پیروزی اسلام و مسلمین بر کفر و استکبار جهانی از خداوند منان طلب یاری کردند.

 

ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این ضیافت الهی برای سومین بار است که در جزیره کیش برگزار می شود گفت: در سه سال گذشته به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) نزدیک به 3 هزار نفر میهمان این سفره ساده و صمیمانه می شوند. این سفره سرتاسر یکی است و مسئولان و مردم در کنار بر سر سفره نشسته و همه یکسان پذیرایی می شوند. این سفره بالا و پایین ندارد و همه جای آن بالای سفره محسوب می شود.

 

رضوانی با بیان اینکه تعداد میز و صندلی های چیده شده در خیابان در حدود 600 صندلی است افزود: تعداد میهمانان در نظر گرفته شده 3 هزار نفر است که به دلیل کمبود امکانات 600 صندلی چیده شده و میهمانان می توانند در گروه های مختلف در این ضیافت الهی شرکت کرده و تا 3 هزار نفر پذیرایی شوند و امید است در سال آینده این رویداد به عنوان رویدادی ماندگار برای جزیره کیش به ثبت برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان سراسر معنویت است و به اشکار در کاهش جرم و تخلف در آمار و ارقام ارائه شده توسط مسئولان قضایی مشخص است اظهار کرد: سراسر ماه رمضان معنویت است و برنامه هایی از این دست می تواند در همدلی تمامی اقشار جامعه موثر باشد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش حضور مسئولان در کنار مردم را در این سفره های الهی و آسمانی از ویژگی های این برنامه دانست و افزود: تنها جایی که مردم مهربانانه در کنار یکدیگر و مسئولان حضور یافته و در سادگی و صفای این حضور شریک می شوند سفره های افطاری همگانی است که به زیبایی همدلی و همراهی را معنا می کند.

 

جزیره مرجانی کیش سومین سال پیاپی است که با سفره های ضیافت 3 هزارنفری همگانی از میدان ساحل تا میدان پردیس میزبان دل های پاک مومنان روزه دار است.