در کاهش آلودگی هوا موفق بودیم!

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری امروز (شنبه) که در سالن اجتماعات سرو سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: برش یکساله آلودگی هوای کلان شهرها در جلسه مورخ 19\3\95 دولت به تصویب رسیده و چهارشنبه هفته گذشته ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا یکی از موفقیت های دولت است تصریح کرد :در این مصوبه منابع مالی مشخصی برای تمام دستگاه های مسئول در زمینه آلودگی هوا دیده شده، موضوعی که قبلا نادیده گرفته شده و به همین دلیل مسئولان ذیریط از اجرای تکالیف خود ناتوان بوده اند.

 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اهداف این برنامه برش یکساله گفت :از سال 93 تا 94 با اجرای برنامه جامع راهکار آلودگی هوای کشور، نظارتی بر حسن اجرای موارد مربوطه داشته و گزارش آن را به دولت ارایه کرده ایم.

 

متصدی ادامه داد :روی فعالیت دستگاه ها تصمیم گرفته شده و با تامین اعتبار، در برش کوتاه مدت برنامه کاهش آلودگی، راهکارهایی را ارائه کرده ایم.

 

وی تاکید کرد :هدف این است تا در کوتاه مدت وضعیت آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران را با بهبود کیفیت هوا مواجه سازیم.

 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: در مصوبه اخیر دولت (برش یکساله آلودگی هوا) بیشتر بر حمایت مالی بانک ها در جهت جایگزینی خودرو های فرسوده، تسهیلات 22 هزار میلیارد دلاری در جهت نو سازی حمل و نقل عمومی، بار و مسافر کشور با حمایت بانک هایی چون ملی، تجارت، ملت و توسعه و تعاون در نظر گرفته شده است.

 

متصدی ادامه داد :ارایه تخفیفات از جانب خودرو سازان به استفاده کنندگان، که بخشی از سود تسهیلات این موضوع را جبران می کنند و در نظر گرفتن تخفیفات ترجیحی سود بازرگانی برای خودرو های فرسوده از دیگر موارد گنجانده شده در این برش یکساله است.

 

وی با تاکید بر اینکه در این مصوبه فعالیت های اجرایی و قابل عمل در کوتاه مدت گنجانده شده افزود :تامین منابع مالی اهمیت بسیار بالایی دارد که در این مصوبه دیده شده است.