ماجرای امیر دولاب تکرار شده؟!

شاهین رحمانی درباره اینکه برخی رسانه‌های ایران به ویکی پدیای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 استناد کرده و برنامه دیدارهای استقلال و پرسپولیس در مراحل اول و دوم پلی‌آف را مشخص کرده‌اند گفت: یک بار قبلا در گفت و گو با شما توضیحات لازم را داده بودم، اما باز هم باید عنوان کنم که رده‌بندی کشورها 10 روز پیش مشخص شده است که این رده‌بندی تا پایان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. یعنی هنوز مرحله یک چهارم نهایی برگزار نشده است و از سوی دیگر تا زمانی که رقابت‌های فصل جاری به پایان نرسد، نمی‌توان در خصوص امتیازات کشورها و تعداد سهمیه‌ها با قطعیت صحبت کرد ضمن اینکه در پایان این رقابت‌ها، رده‌بندی فیفا نیز مؤثر است و این یعنی در جلسه بعدی که نوامبر برگزار می‌شود، تغییرات زیادی را خواهیم داشت.

وی گفت: یعنی تا آن زمان هم مسابقات باشگاهی ادامه دارد و کشورها در مقدماتی جام جهانی به میدان می‌روند که رده بندی فیفا نیز تا آن زمان یعنی ماه نوامبر دستخوش تغییراتی خواهد بود. به علاوه اینکه سیستمی که مشخص کند کشورها در سال‌های 2017 و 2018 چه تعداد سهمیه کسب خواهند کرد هنوز مطرح نشده و قرار است این سیستم نیز در ماه نوامبر مشخص شود. بنابراین هنوز معادله مجهول زیادی وجود دارد.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: نمی‌دانم ویکی‌پدیا این اطلاعات را از کجا آورده است اما از نظر من منطقی نیست و شاید این موارد فقط پیش‌بینی باشد. این سهمیه‌ها تابع یکسری تغییرات است که این تغییرات تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت. ما تا الان درباره رنکینگ صحبت می‌کردیم و این در حالی است که روش توزیع سهمیه‌ها نیز همچنان مشخص نشده و باید در این خصوص نیز تصمیم‌گیری کرد.

رحمانی درباره اینکه چطور کشورهایی مانند عراق، اردن، بحرین، کویت و ... در این لیست هستند گفت: این برمی‌گردد به سیستمی که برای حضور کشورها در لیگ قهرمانان آسیا یا ای اف سی کاپ در نظر گرفته شده است و آنها ضمن کسب امتیاز لازم باید کلاب لایسنسینگ را هم کسب کنند. فکر می‌کنم در بین این کشورها عراق بتواند در سال آینده این شرایط را به دست بیاورد. البته ممکن است سایر کشورها نیز اقدامات لازم را به عمل بیاوردند چون تا جلسه تصمیم گیری زمان زیادی باقی مانده است.

همچنین چند عضو دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت و گو با فارس ارسال نامه ای در این خصوص به فدراسیون فوتبال ایران از سوی AFC را رد کردند.

یکی از این اعضا گفت: ویکی پدیا مشکلات زیادی دارد و نمی‌تواند منبع قابل اطمینانی باشد و چه بسا دوباره ماجرای «امیر دولاب» تکرار شده باشد! در این بین شاید عربستانی‌‌ها شیطنت کرده و خواسته‌اند با این جدول به گونه‌ای القا کنند که 3 سهمیه قطعی برای آنها در نظر گرفته شده و ایران دارای 2 سهمیه به علاوه 2 شده است.

وی افزود: بعد از پایان رقابت‌های امسال، امتیازات کشورها طی 4 سال اخیر محسوب شده و در جلسه بعدی در نوامبر درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری خواهد شد.