سانحه سقوط اتوبوس سربازان به کمیسیون امنیت می رود

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیرامون اولویت‌ها و برنامه زمان‌بندی کمیته‌های کمیسیون بحث و تبادل‌نظر شد، در این زمینه نظرات مختلفی داده شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع هسته‌ای مقرر شد یک کمیته به نام «کمیته هسته‌ای» به کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی اضافه شد، افزود: تاکنون اعضای کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی تعیین نشدند، پس از مشخص شدن اعضای کمیته‌ها، در اولین جلسات کمیته‌ها، هیأت رئیسه کمیته‌ها انتخاب می‌شوند، انتخاب اعضای کمیته‌های کمیسیون نیز به جلسات آتی کمیسیون موکول شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین در کمیسیون مقرر شد صبح تا ظهر روزهای دوشنبه هر هفته اعضای کمیسیون به بازدید از مراکز و اماکن مختلف مانند اماکن نظامی، انتظامی، سایت‌های هسته‌ای، زندان‌ها و ... بروند.

وی همچنین تأکید کرد: تاکنون هیچ نوع بازدیدی در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است و فقط کلیات موضوع صحبت شده و مورد توافق قرار گرفته است.

نقوی در پایان با اشاره به موضوع سقوط اتوبوس و کشته شدن 13 نفر از سربازان ارتش، اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع سقوط اتوبوس مربوط به حمل و نقل و مسائل جاده‌ای ماست، لذا وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی مستقیم حوزه راه‌ها و حمل و نقل باشد، اما از آنجایی که موضوع به مسائل نظامی برمی‌گردد، لذا کمیسیون امنیت ملی حتماً این موضوع را هفته آینده با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌کند.