پاسکاری مسئولان در تاسیس میدان تره بار در درگز

اختلاف زیاد در نرخ عرضه میوه نسبت به شهرستانهای دیگر استان خراسان رضوی موجب اعتراض و نارضایتی مردم درگز شده است؛ این وضعیت به گونه ای است که حتی نرخ بعضی از میوه ها تا دو برابر شهرهای قوچان و مشهد عرضه می شود.

روشن یکی از شهروندان درگز در این باره گفت: نرخ میوه در درگز بسیار بالاست؛ به طوری که وقتی نرخ آن با شهری مثل قوچان مقایسه شود؛ اختلاف قیمت بسیار مشهود است.

وی افزود: در هفته گذشته نرخ چند نوع میوه را در دو شهر قوچان و درگز مقایسه نمودم و مشاهده شد که نرخ میوه ها خیلی با درگز اختلاف دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال نرخ خیار در قوچان 1200 تومان است درصورتیکه در درگز 2200 تومان توسط مردم خریداری می شود؛ و نرخ یک کیلو گیلاس در قوچان 4 هزار تومان است و در درگز 8 هزار تومان به فروش می رسد.

محمدزاده یکی از شهروندان درگزی در این رابطه می گوید: نرخ میوه در مقایسه با سایر شهرستانها بسیار بالاست و این روند برای مردم شهر مرزی و محروم درگز بسیار نگران کننده است.

وی افزود: بنده چند روز قبل در میدان بار مشهد بودم و دیدم اکثر میوه ها با نرخ پایین تر از درگز به فروش می رسد درصورتیکه در شهرستان درگز نرخ میوه ها بسیار گرانتر از مشهد است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شلیل در درگز کیلوئی 4 هزار تومان است و در صورتیکه همین میوه در مشهد به قیمت 2 هزار تومان عرضه می شود.

در این رابطه سعید ایمانی رئیس اداره صنعت و معدن درگز گفت: شهرستان درگز فاقد میدان بار مجهز است و میوه فروشان درگزی چون به صورت روزمره میوه خریدرای می کنند؛ نمی توانند به صورت کلی خریداری نمایند و چون میزان خرید کم است در نتیجه برای جبران آن، قیمت را افزایش می دهند.

وی راه اندازی میدان میوه را از ضروریات مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: درصورت راه اندازی میدان میوه و تره­بار، این مشکل میوه تا حدودی حل خواهد شد.

رضا داوری شهردار درگز در رابطه با موضوع راه اندازی میدان تره بار گفت: برای تاسیس یک میدان میوه و تره­بار تا کنون چند بار با کسبه شهرستان هماهنگی لازم انجام شده است؛ ولی متاسفانه از طرف آنان اقدامی صورت نگرفت.

وی افزود: لازم است؛ اداره صنعت و معدن درگز با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال نماید؛ تا این مشکل حل شود.