مدافعان حرم چشمشان به مدافعان حریم ولایت است

دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی است و ساده ترین راه برای تحقق این هدف نیز استفاده از فضای مجازی است چرا که دیگر کمتر کسی در کشور سراغ داریم که با اینترنت و شبکه های اجتماعی بیگانه باشد، گواه اصلی هجمه های فرهنگی دشمن در این فضا نیز تبعات مخرب خانوادگی و حیثیتی است که روزانه چندین مورد از آن را در اطراف خود مشاهده می کنیم، تبعاتی نظیر افزایش طلاق، خیانت، قتل، خودکشی و موارد بیشمار دیگری که کارشناسان آن را ناشی از بی هویتی فرهنگی می دانند.

در اوایل شکل گیری این شبکه ها، بحث سر عضو شدن و عضو نشدن بود اما به ندرت به قدری این پدیده توانست جامعه را درگیر خود کند که دیگر منع افراد از عضویت غیرممکن و یا حداقل دیربازده بود، بدون شک در این مدت زمان نمی توان نشست و گذاشت دشمن از این فضا بهره بگیرد تا خانواده های ایرانی از هم بپاشند، راه چاره کناره گیری از فضا نیست، لازم است جنگید حتی در خاک دشمن! چشم طمع دشمن برای تعدی در خاکمان برق می زند و باید کورسوی آن را خاموش کرد که این وظیفه افسران جنگ نرم است.

کانال تلگرامی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان در ارزیابی کانال های هم رده خود به عنوان بزرگترین و جامع ترین کانال انتخاب شد، گفتگوی زیر با مجید نادم، ادمین این کانال و از فعالین جنگ نرم گرگان انجام شده است که از نظر می گذرانید:

بر اساس محتوای بسیاری از پرونده های جزایی، تلگرام تبعات اخلاقی زیادی در کشور داشته است، با این حساب چرا در تلگرام فعالیت می کنید؟

نه تنها تلگرام بلکه اکثر صفحات مجازی و اجتماعی کشور تبعات اخلاقی داشته که دلیل آن هم ورود فعال دشمن به این فضاست، نکته همینجاست که نباید میدانی را که دشمن در آن حاضر است خالی گذاشت، ما در مقابله با دشمن وظیفه سنگینی داریم و قطعا نباید میدان جنگ را خالی کنیم.

اگر ما مدعی افسر جنگ نرم هستیم پس نباید از میدان جنگ دور شویم، اگر دشمن در این فضا برنامه ها دارد و به جنگ آمده است ما نیز میجنگیم، وظیفه ی خود دانستیم وارد شویم و نقشه های دشمنان را با روشنگری به مردم و دانشجویان نشان دهیم و ان شاالله نقش بر آب کنیم.

مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا نشان دادند (بار دیگر) که به شدت فضای مجازی را دنبال میکنند، دلیل این جدیت چیست؟

بارها در فرمایاشت معظم له دیدیم که ایشان مخالف ورود به فضای مجازی نیستند اما خواستند که تمام وقت خود را صرف فضای مجازی و صفحات اجتماعی نکنیم که البته باید این مهم رعایت شود.

خیلی ها زندگی واقعی را رها کردند و فقط در دنیای مجازی هستند که این خودش یکی از اهداف دشمن است، به همین خاطر نیز رهبر انقلاب مدام تاکید میکنند تمام وقت خود را صرف فضای مجازی نکنید؛ در حقیقت باید از این فضا استفاده ی سالم شود، در صفحات اجتماعی میتوانیم در سطح بین المللی فعالیت کنیم و چهره ی واقعی اسلام را به دیگران نشان بدهیم و به جهانیان ثابت کنیم آن چیزی که غرب از ایران در آنجا تصویر سازی کرده غلط است.

برای همین بود که حضرت آقا فرمودند من شمشیر خود را کشیده ام، پس باید به جنگی که دشمن راه انداخته ورود پیدا کنیم و آنها را نابود کنیم، بدون شک افسران جنگ نرم صحنه را خالی نمیکنند و با قدرت به این کار ادامه خواهند داد.

فعالیت خود در فضای مجازی را شرح داده و اهم آنها را بیان کنید.

فعالیت من در تلگرام در کانال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان با نام «راه روشن» با آدرس  Telegram.me/rrahroshan و در اینستاگرام در صفحه ای شخصی است.

کانال راه روشن چهار ماه است که آغاز به کار کرده ولی در همین مدت توانسته با به اشتراک گذاری «فعالیت های بسیج دانشگاه، روشنگری نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی، اخبار مهم و توصیه های مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه، کلیپ و مطالب مهم آموزشی و سیاسی و...» به بزرگترین و جامع ترین کانال تلگرام بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد کشور تبدیل شود که از این بابت خداوند منان را شاکریم که توانسته ایم در عرصه جگ نرم از افسران این جنگ باشیم.

من شخصا چهار سالی است که در این فضا فعالیت فعال دارم، در اینستاگرام 12هزار دنبال کننده از سراسر کشور و حتی خارج از کشور دارم و به طور میانگین هر هفته به 20 نفر پاسخگوی مسائل سیاسی هستم.

بعضی ها که تعدادشان خیلی کم است می آیند و توهین هم میکنند اما اکثرا تشکر میکنند و از پستهای ما بهره می برند.

برای پاسخگویی چقدر مطالعه میکنید و تا چند درصد اثرگذار بودید؟

من هر روز مطالعه دارم و تا جایی که اطلاعات داشته باشم توضیح خواهم داد، عده ی زیادی از مردم ما مسائل ساده سیاسی را نمیدانند که در قبال آن وظیفه ما اطلاع رسانی و روشنگریست.

خدا را شکر اثر گزاری بسیار بالا بوده تا جایی که از نقاط مختلف کشور مخصوصا دانشگاه ها از مطالب ما استفاده میکنند، حتی فراتر از دانشگاه و جدیدا از وکلای دادگستری نیز از ما مطلب و ایده خواستند.

خدا را شکر می کنم که توانسته ام گوشه ی کوچکی از وظیفه اصلی خود را بجا بیاورم اما خب در بعضی اوقات عده ی بسیار اندکی هم پیدا میشوند و با توهین های خود ما را مورد لطف خود قرار میدهند،اما معتقدیم تا منظق هست عصبانیت جایگاهی ندارد، البته یک عده هم هستند که خود را بسیجی مینامند اما خلاف گفتمان های بسیج عمل میکنند که متاسفانه تعدادشان هم قابل توجه است و باید جلوی آنها را گرفت چرا که بسیج  مقدس است و نباید بگذاریم یه عده آن را در جامعه خراب کنند.

اهمیت رزم در جبهه جنگ نرم نسبت به جنگ نظامی را چطور می بینید؟

اهمیت جنگ نرم بسیار بیشتر از جنگ سخت هست چرا که دشمن بر این باور رسیده است که توان مقابله با نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت. حضرت آقا هم بر اهمیت داشتن جنگ نرم بارها تاکید کرده اند.

شاید بسیاری از دغدغه مندان بخواهند مانند شما در این فضا سربازی کنند اما می گویند که وقت آن را ندارند، شما چطور وقت می کنید؟

به قول شهید چمران بسیجی باید از خواب خود بزند نه ازدرس و امور زندگی.

ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، شاید کم کاری خیلی ها وظیفه ی ما را بیشتر کرده به همین دلیل حتی در بعضی اوقات از درس و امور زندگی (با وجود تأهل و کار) غافل میشوم که البته این نیز درست نیست اما تا زمانی که کسانی در این کشور هستند که برای دشمن بازیگری می کنند نمیتوانیم آسوده زندگی کنیم و برای نابودیشون از زندگی خود هم میگذریم؛

مدافعان حرم در سوریه چشمشان به مدافعان حریم ولایت در کشور است. این انقلاب آسوده به دست نیامده که هرکسی بیاید و خود را صاحب این انقلاب بداند؛ صاحب اصلی این انقلاب حضرت مهدی(عج) است و تا ظهور ایشان از امام خامنه ای (مدظله عالی) پیروی خواهیم کرد و جان خود را نیز فدا می کنیم.