فرکی: خرید بازیکن لزوما قهرمانی نمی آورد

حسین فرکی گفت هدف اولش در فصل پیش رو کسب سهمیه آسیایی است اما قهرمانی برای این تیم دور از دسترس نیست.

 

از عملکرد تیم‌تان در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟

داریم کارمان را انجام می‌دهیم تا بدین جای فصل موفق شده ایم سعید لطفی و سیامک کوروشی را از نفت جذب کنیم و البته یک بازیکن جوان هم به جمع ما اضافه شده است. البته هنوز کار ما در نقل و انتقالات تمام نشده است و داریم برای جذب بازیکنان جدید مذاکرات لازم را انجام می دهیم.

 

قبول دارید با خریدهایی که استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات انجام داده اند کار برای باشگاه‌های دیگر سخت شده است؟

قبول دارم خریدهای این تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات وحشتناک بوده است و واقعیت این است که کاری از دست باشگاه‌های دیگر برمی‌آید، در این شرایط کاری از دست ما برنمی‌آید و باید نظاره‌گر عملکرد آنها باشیم.

 

با این شرایط قبول دارید این سه تیم شانس‌های قهرمانی هستند؟

از نظر بازیکنی بله ولی از نظر فوتبالی هنوز چیزی معلوم نیست و شرایط مشخص نشده است. در سال‌های قبل باشگاه‌هایی مثل استقلال‌خوزستان بدون اینکه ستاره‌های لیگ را جذب کنند موفق به قهرمانی شده‌اند و این نشان می‌دهد که جذب بازیکن لزوما منجر به قهرمانی نمی‌شود. به همین دلیل است که می‌گویم از نظر بازیکنی آنها می‌توانند قهرمان شوند ولی از نظر فوتبالی هنوز چیزی مشخص نیست.

 

با توجه به عملکرد شما در فولاد و سپاهان خیلی‌ها از سایپا هم انتظار قهرمانی دارند. این انتظار به حق است؟

این انتظاری است که مردم دارند و من خودم اصلا به چنین چیزی فکر نمی‌کنم. هدف ما این است که فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم و در رده‌های بالای جدول باشیم. هدف اولمان کسب سهمیه آسیایی است و بعد از آن نیم نگاهی هم به قهرمانی داریم.

 

یعنی قهرمانی در اولویت باشگاه سایپا است؟

اصلا چنین چیزی نیست که ما به قهرمانی فکر نکنیم. من زمانی که در فولاد هم بودم کسی روی ما برای قهرمانی حساب نمی کرد اما ابتدا موفق شدیم تیم را در بالای جدول نگه داریم و سپس به سمت قهرمانی حرکت کردیم. الان هم چیزی عوض نشده است و ما کماکان به قهرمانی فکر می‌کنیم.

 

در دعوایی که میان کی‌روش و برانکو پیش آمده شما حق را به کدامیک می‌دهید؟

این موضوع دو وجه دارد که نمی‌شود راحت در مورد آن نظر داد. وجه اول این است که کی‌روش سرمربی تیم‌ملی است و طبیعی است که منافع تیم‌ملی همیشه ارجح هست.  اما به هر حال باشگاه‌ها هم حق دارند که بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند و در این بین همیشه اختلاف وجود دارد. هم تیم‌ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها چراکه آنها باید پاسخگوی هواداران خود باشند.

 

حالا در این بین اعتقاد شما این است که صحبت‌های کی‌روش بیشتر به حق است یا صحبت‌های برانکو؟

من خودم چون الان سرمربی تیم لیگ‌برتری هستم طبیعی است که طرف باشگاه‌ها را می‌گیرم. چه در زمانی که در فولاد بودم و چه در زمانی که در سپاهان فعالیت می‌کردم همیشه بازیکنانم را در اختیار تیم‌ملی قرار می‌دادم و از این موضوع هم ضرر کردم. من بازیکنم را سالم می‌دادم و مصدوم تحویل می‌گرفتم. البته من از نظر نوع ادبیات آقای کی‌روش حق را به برانکو می‌دهم چراکه او سال‌ها در تیم‌ملی این کشور زحمت کشید و بهترین نتایج را با این تیم آورد از این نظر حق را به برانکو می‌دهم.