دانشمندان و کیهان‌شناسان سازمان ناسا (NASA) همواره از وجود آب در سیاره مریخ خبر می‌دهند و برای اثبات این حرف خود دست به کارهای بسیاری از جمله اعزام فضانوردان به این سیاره زده‌اند.

این حس کنجکاوی دانشمندان و کیهان‌شناسان سازمان ناسا موجب شد که فضانوردان و ماهواره‌های متعددی از طرف این سازمان به فضا فرستاده شوند که به‌تازگی یکی از این ماهواره‌ها تصویری از سیاره مریخ ارسال کرده که وجود آب در این سیاره را تأیید می‌کند؛ این تصویر را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

تصویر فوق توسط ماهواره‌های سازمان ناسا از سیاره مریخ گرفته و ارسال شده که نشان می‌دهد سیاره مریخ دارای آب است؛ مطابق گزارشات سازمان ناسا، دستگاه ارسال شده قرار است ظرف یک سال آینده تصاویر متعدد، همچنین نمونه‌ای از آب این سیاره به زمین ارسال کند تا به‌روی آن تحقیقات لازم به عمل آید.

یافتن آب در سیاره مریخ به‌معنای احیای زندگی در این سیاره نیست چرا که برخی از شرایط دشوار این سیاره از جمله دمای بسیار پایین آن، ممکن است مانع زندگی در آن شود، البته سازمان ناسا این امر را غیر‌ممکن ندانسته و بر اساس یافته‌های خود اعلام داشته است که برای یافتن شرایط زندگی در این سیاره تلاش می‌کند.