تخریب تأسیسات زیربنایی و خط انتقال آب دو روستا+ تصاویر

به نقل از کلات نادر، بارش شدید باران در 48 ساعت گذشته در شهرستان کلات خسارات زیادی به بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی و زیربنایی روستاهای مختلف چرم کهنه و حمام قلعه وارد کرده است و گروه‌های امدادی همچنان مشغول امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده هستند و گروه‌های اجرایی نیز در حال جمع‌بندی خسارات وارده هستند که تاکنون میزان دقیق آن مشخص نشده است.

اما آخرین خبرها از وارد شدن خسارات زیادی در این روستاها حکایت دارد.

 

 

photo_2016-06-27_22-14-25 photo_2016-06-27_22-14-30

 

دکتر موسوی تبار فرماندار کلات در گفت و گو با کلات نادر بابیان اینکه براثر بارش شدید باران منازل مسکونی حمام قلعه دچار آب‌گرفتگی شدید شده است، اظهار داشت: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، شرکت آب و فاضلاب شهرستان با کف کش تخلیه آب از منازل مردم را انجام دادند و به‌صورت جهادی در حال خدمات‌رسانی هستند.

فرماندار کلات با این عنوان که گروه ستاد بحران به‌صورت کامل پیگیر حل مشکلات روستاهای خسارت‌دیده است،اظهار داشت: تاکنون برآورد شده است که علاوه بر باغات و کشاورزی، خط انتقال آب روستاهای حمام قلعه و چرم کهنه، بالغ‌بر 80رأس دام و دو موتورسیکلت مورد خسارت واقع گردیده‌اند.

وی بابیان اینکه ادارات و نهادها به‌محض حادثه  اعلام آمادگی کردند،گفت: حرکت جهادی کارکنان اداره آب و فاضلاب و اداره راه ستودنی است، هرچند با توجه به هجمه خسارت محتاج کمک‌های استانی هستند.

فرماندار کلات یا گلایه از کم‌کاری  چند اداره در تذکری اظهار داشت:اگر دوباره کوتاهی در کمک به ستاد بحران صورت گیرد، نه‌تنها از دید خبرنگاران  پوشیده نخواهد ماند بلکه توبیخ می‌شود.

موسوی تبار خطاب به مردم گفت: اطلاع‌رسانی‌ها رو جدی بگیرید و مردم روستای چرم در جابجایی همکاری کنند، چراکه انتقال روستا به شهرک چرم  از سال‌ها قبل شروع‌شده و محتاج همت مردم است.

photo_2016-06-27_22-20-56 photo_2016-06-27_22-21-15

خسارت بیش از 1میلیارد و هفت‌صد میلیون ریالی به بخش زیرساخت‌های انتقال و توزیع آب روستایی

نوروزافروند رئیس آب و فاضلاب روستایی در گفت‌وگو با کلات نادر بابیان اینکه خط انتقال چرم کهنه و شبکه توزیع این روستا مورد خسارت واقع گردیده است، گفت:  400متر شبکه توزیع داخل روستا و  خط انتقال بالغ‌بر یک کیلومتر خسارت‌دیده است.

افروند با این عنوان که در مسیر انتقال آب روستای چرم بیل مکانیکی قابل تردد نیست و با نیروهای انسانی کار به‌سختی و بازمان بیشتر پیش می‌رود، اظهار داشت: شکستگی‌ها در مسیر و تخریب کلی لوله خط انتقال چرم کار را بسیار سخت کرده است.

وی در ادامه از اتصال 500متر از خط انتقال حمام قلعه خبردادو گفت: تاکنون بالغ‌بر یک میلیارد و هفت‌صد میلیون ریال خسارت برآورد خسارت شده است که در گام اول  به‌صورت موقت برخی از مسیر تا دریافت زمان و هزینه‌ترمیم شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی با این عنوان که بارندگی‌های سال جاری مشکلاتی را در مسیر انتقال آب داشته است، گفت:تخریب خط انتقال روستاهای کرناوه،عرب چاه لایین،گرو و خشت و چندین بار امیرآباد و تقی‌آباد کار را برای آب و فاضلاب روستایی سخت کرده است.

افروند در تکمیل خبر اظهارداشت: آب شرب بهداشتی روزانه بالغ‌بر50هزار لیتر با تانکر سیار به روستای چرم آب‌رسانی می‌شود تا مردم دغدغه تأمین آب را در این روزهای بحرانی نداشته باشند.

 

photo_2016-06-27_22-18-50 photo_2016-06-27_22-19-24

 

حضور امدادگران برای کمک به مردم آسیب‌دیده از سیل

محمد اربابی رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح خبرهای امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: پس از بارندگی رودخانه روستا طغیان کرده و خساراتی را به پنج منزل مسکونی مغازه و باغ‌های حاشیه رودخانه وارد کرد دو گروه امدادی با موتور آب و امکانات امدادی به مردم حادثه‌دیده کمک‌رسانی کردند .

وی ارائه خدمات امدادی، بهداشتی را از امور هلال‌احمر عنوان کرد.

photo_2016-06-27_22-22-04 photo_2016-06-27_22-22-12

انتهای پیام/رض