بررسی احداث فرودگاه تفریحی گردشگری در فراهان

به نقل از فراهان خبر؛ کارگروه اشتعال و سرمایه گذاری با حضور نماینده تفرش، آشتیان و فراهان و مسئولین دستگاه های اجرایی و سرمایه گذار طرح استقرار فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی در فرمانداری فراهان تشکیل شد.

 

 

در این جلسه پارسا منش، سرمایه گذار این طرح با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: اجرای طرح استقرار فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی در فراهان سبب توسعه صنعت گردشگری است و با توسعه این صنعت، اقتصادی منطقه رونق می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان برای استقرار فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی مهیا است، افزود: بازدیدی از باند فرودگاه هواپیمایی سمپاشی در مجاورت روستای مشهد ذلف آباد، جونوش و حسنیه داشتم، شرایط لازم برای استقرار فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی مهیا است.
 
پارسا منش اظهار کرد: برای احداث این فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در تامین زیر ساخت های لازم برای استقرار فرودگاه است.
 
سرمایه گذار فراهانی گفت: اصلیت من فراهانی است و عرق به فراهان من را برای سرمایه گذاری در فراهان ترغیب کرده است، در حال حاضر هم شرکت هوایی دارم اما این بار تصمیم به سرمایه گذاری در فراهان کرده ام.
 
وی با اشاره به اشتغالزایی این طرح افزود: اجرای این طرح در فراهان سبب اشتغالزایی 600 نفر در فراهان می شود، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 15 میلیارد تومان است و 6 میلیارد سرمایه این طرح آورده خودم هست و مابقی را از تسهیلات استفاده می کنم.
 

 

 
کاپیتان جعفری، از خلبان دیگر شرکت کننده در جلسه با حمایت از این طرح اظهار کرد: سیستم حمل و نقل هوایی یکی از عمده ترین عناصر تشکیل دهنده صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه های گردشگران را به خود اختصاص می دهد.
 
وی افزود: گردشگری با جا به جایی و حرکت از مبدا و محل زندگی دایمی افراد به نقاط دور دست تحقق پیدا می کند، توسعه و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل و نقل است و حمل و نقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف و با فواصل زیاد سهم زیادی از جا به جایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.
 
جعفری با اشاره به ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی در مجاورت فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی گفت: در نظر داریم در کنار این فرودگاه تفریحی، دانشگاه علمی و کاربردی رشته های هوانوردی و گردشگری را احداث کنیم، مجوزهای لازم برای احداث دانشگاه علمی کاربردی آماده است.
 
 
 وی اظهار کرد: اجرای این طرح نیازمند 200 هکتار زمین، زیر ساخت های اولیه از جمله آب، برق و گاز و ساماندهی راهای جاده ای محل استقرار فرودگاه تفریحی، گردشگری و آموزشی  است.
 

 

 
 
محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در این جلسه با تشکر از سرمایه گذار این طرح گفت: حضور فراهانی برای سرمایه گذاری در فراهان مایه ی خرسندی است و از طرح های سرمایه گذاری در فراهان استقبال می کنیم.
 
وی با اشاره به اجرای این طرح در فراهان افزود: باید کار کارشناسی دقیق در استقرار فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی در فراهان صورت گیرد تا شاهد عواقب و مشکلات فرودگاه اراک را در فراهان نباشیم.
 
حسینی با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی در اجرای طرح گفت: دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با سرمایه گذار جهت بررسی زیر ساخت های اولیه داشته باشند، پیگیری لازم برای اجرای این طرح در قالب کمیته ای انجام شود.
 
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با بیان اینکه با آینده نگری در اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح از لحاظ اقتصادی سودآور است اما با توجه به اینکه بیشتر مردم منطقه کشاورز هستند و زمین های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، زمین های کشاورزی است که زیر کشت محصولات کشاورزی هستند باید آینده نگری در اجرای این طرح در نظر گرفته شود.
 
 وی با اشاره به مالکیت باند پرواز هواپیمایی سمپاشی اظهار کرد: مالکیت باند پرواز هواپیمایی سمپاشی برای اجرای این طرح در اختیار جهاد کشاورزی است و باید پیگیری لازم برای تغییر کاربری آن و در اختیار قرار دادن زمین به سرمایه گذار صورت گیرد.
 
 
 
 

 

سعید فائض پور، فرماندار فراهان از حضور سرمایه گذاران در فراهان افزود: حضور سرمایه گذاران در شهرستان سبب رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان است، فراهان بزودی قطب اقتصادی و گردشگری در آینده می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: باید طرح استقرار فرودگاه تفریحی، گردشگری و آموزشی به فرمانداری ارایه شود، تا در اقدامات کارشناسی برای اجرای این طرح انجام شود.