3 روز است که ده دقیقه‌ی مسئولین برای کمک‌رسانی به آوارگان تمام نمی‌شود!

سید عیسی مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به خسارات جاری شدن سیل در روستای بیرق و آوارگی اهالی، اظهار داشت: در روز اول نیروهای هلال احمر در منطقه حاضر شدند و حدود 10 عدد چادر به برخی از خانواده‌ها دادند اما این تعداد چادر جوابگوی نیاز مردم نیست و خانواده‌های زیادی در خیابان مانده‌اند.

وی افزود: این جماعت گرسنه‌اند و 2 روز است که چیزی نخورده‌اند؛ دیشب بچه‌ها با شکم گرسنه خوابیدند و اهالی این روستا درسحری آب می‌خورند و افطار خود را نیز با آب باز می‌کنند.

اهل روستای بیرق با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای سپاه پاسداران و شرکت تعاون در منطقه حضور دارند، توضیح داد: پاسداران و شرکت تعاون با کمک یکدیگر کارِ آواربرداری را انجام می‌دهند و بر خلاف دولتی‌ها، سپاهیان هستند که از روز اول در صحنه حاضر شده‌ و به دادِ سیل زدگان رسیده‌اند.

وی ابراز کرد: 10 واحد منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است و بالغ بر 35 خانه‌نیز آسیب دیده‌اند و قابل سکونت نیستند؛ انشعابات نیز قطع شده بود که با تلاس نیروهای شرکت تعاون و پاسداران دوباره وصل شد.

 

 

مظلومی با انتقاد از عدم توجه مسئولین به سیل‌زدگان، اذعان داشت: اینجا مردم نه پوشاکی برای بر تن کردن دارند و نه غذایی برای خوردن، از همان روز اول به فرمانداری تبریز و سایر ارگان‌ها زنگ زده‌ و درخواست کمک کرده‌ایم؛ در پاسخ گفته‌اند تا 10 دقیقه دیگر ارسال می‌کنیم اما 3 روز است که ده دقیقه آنان تمام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مسئولین به جای اینکه پاسخگو باشند و دردی از مردم دوا کنند می‌آیند عکس می‌گیرند و می‌روند؛ بعد از اینکه دیدیم از آنان فرجی حاصل نمی‌شود از آقایان سعیدی و بیگی درخواست کمک کردیم تا بلکه از این طریق مشکلات مردم حل شود.

این اهل روستای بیرق با اعلام اینکه مقامات دولتی کاری برای مردم انجام نداده‌اند، افزود: جای بسی تاسف است که آقای شهرتی‌فر در برابر رسانه‌ها حاضر می‌شود و می‌گوید در بیرق هیچ خبری نیست و مردم مشکلی ندارند، فرماندار تبریز به خودش زحمت دهد و به روستا بیاید تا ببیند چه خبر است.

وی در پایان خواستار حضور مسئولین و رسانه‌ها در محل وقوع سیل و مشاهده وضعیت روستا شد.