انفجار ۷ تیر کار ما بود!/بی سیم سپاه را شنود می کردیم

سعید شاهسوندی عضو سابق کمیته مرکزی سازمان مجاهدین می‌گوید که این انفجار توسط سازمان مجاهدین خلق طراحی و اجرا شده است و او و گروه دیگری که در جریان انجام این عملیات قرار داشته‌اند در آن شب بی‌سیم سپاه را شنود می‌کردند تا از میزان موفقیت عملیات مطلع شوند. اجرای این عملیات را محمدرضا کلاهی به عهده داشت که خود از نیروهای خدماتی حزب به شمار می‌آمد. او پس از انفجار توانست فرار کند و بعد از آن راهی فرانسه شد و امروز با اینکه از مجاهدین بریده است ولی به دلیل سابقه‌اش امکان زندگی علنی را ندارد.

 

۵۷۰۱۴۳_۸۵۰

بی بی سی فارسی در سالگرد این انفجار به سراغ سعید شاهسوندی رفت و از وی پرسید که آیا این انفجار کار منافقین بوده یا نه؟وی در پاسخ به این پرسش جواب می دهد که بله این انفجار از چند روز قبل برنامه ریزی شده بود و ما با شنود دستگاه های سپاه و دیگر مقامات فهمیدیم که این انفجار از طرف سازمان ما بوده و خبر این انفجار درست بوده .

وی دلیل برعهده نگرفتن مسئولیت رسمی این انفجار را در آن زمان را این گونه می داند که بسیاری از اعضای منافقین بعد ها به کشور های اروپایی نقل مکان کردند و اگر این انفجار را به صورت رسمی به عهده می گرفتیم تحت تعقیب قضایی کشور های میزبان مجاهدین خلق قرار می گرفتیم .

وی تاکید می کند که در جلسات خصوصی همیشه رهبران سازمان این امر را و مسئولیت آن را به عهده می گرفتند. وی البته در مابین مصاحبه خود به کشتار زنان و مردان بی دفاع در روز های بعد خرداد ۶۰ اشاره میکند که جالب است مردم ایرام بدانند که منظور وی از این زنان و مردان اعضای تیم های ترور منافقین بودند که در این زمان به جنگ مسلحانه بر علیه نظام اسلامی و ترور مردم در کوچه و خیابان روی آورده بودند.و با این حرف ها می خواهد مظلوم نمایی کند.

البته وی در ادامه مستندات زیادی را که در زمان ها ی مختلف منتشر شده را رو می کند که سران مجاهدین بارها به این عمل اعتراف کرده اند و این موضوعی عیان برای افکار عمومی جهانیان است.

وی هم چنین در انتهای سخنان خود با توجه به سوال مجری برنامه نظام اسلامی را عامل این انفجار ها می داند چرا که به زعم وی این حکومت بود که با کشتار منافقین آنها را تحریک نمود تا دست به چنین انفجاری بزنند و وی در ادامه حتی به تبرئه هم کیشان خود روی می آورد و بدنه منافقین و کسانی که دست به جنگ مسلحانه زدند را مظلو جلوه می دهد و آنان را قربانی سیاست های رهبرانشان می داند.