مسن ترین مرد بیله سواری که همچنان روزه می گیرد+عکس

به نقل از  صبح مغان، شیخ فیض الله نوروززاده درباره روزه گرفتن خود در روزهای گرم تابستان، می گوید: روزه یکی از واجبات دینی است و به حول وقوه الهی با اعتقاد قلبی که به خداوند دارم از دوران جوانیم تاکنون هیچ هیچ وقت روزه خود را قضا نکرده ام.

 

او به سلامتی جسمش با روزه گرفتن اعتقاد دارد و می گوید روزه باعث سبکی روح و جسم می شود و تاکنون در این زمینه کم نیاورده است.

 

شیخ فیض الله می گوید:  موقع خوردن سحری و افطاری زیاد غذا نمی خوردم  ولی با این حال این کم خوری مشکل خاصی برای من ایجاد نکرده است.

 

او می گوید: چون در این ایام به اندازه کافی استراحت میکنم به این خاطر با خوردن سحری و افطاری روزه داری را پشت سر می گذارم.

 

این پدر بزرگ مغانی که به گواهی شناسنامه اش متولد 1303 است، در یکی از روستاهای مشکین شهر به دنیا آمده و زمانیکه شش ساله بودبه همراه خانواده اش به بیله سوار عزیمت کردند.

 

او می گوید وقتی ده سال داشتم پدرم به علت ورود گاوهایمان به آن طرف مرز توسط سربازان روسی ربوده شد و تا به حال نیز خبری از او نشد.

 

کهن سال ترین مرد بیله سواری از نظر جسمانی نسبتاً سالم است اما از حدود سه سال گذشته شنوایی اش را تا حد زیادی از دست داده است.

 

 

 

به همین دلیل پرسش ها را به سختی می شنود. وی در عین حال از هوشیاری کامل برخوردار است و ضمن این که همه ی بستگان دور و نزدیک را به خوبی می شناسد، از حافظه ی خوبی نیز بهره مند است.

فیض الله نوروززاده که به گفته خود از زمان رسیدن به سن تکلیف تاکنون هرگز روزه اش ترک نشده است، در پاسخ به این سوال که آیا روزه داری برای او در این سن مشکلی ایجاد نمی کند، می گوید:«نه شکر خدا قلبم هنوز سالم است و روزه داری اصلاً برایم مشکل نیست.

به گفته پزشکان روزه داری در سن ۷۰ و ۸۰ سالگی برای کسی توصیه نمی شود چون ممکن است عوارضی برایش به دنبال داشته باشد.

 

بر این اساس روزه داری در سن بالا و آن هم در گرمای هوا به دو دلیل توصیه نمی شود که یکی باعث کم آبی بدن، غلظت خون و در نهایت سکته مغزی می شود و دیگراینکه کلیه ها را دچار اختلال خواهد کرد.