علی رغم وعده های مسئولین مسجد قره داغ ایجرود نیمه کاره ماند

در پی درخواست مردم  راهی روستای قره داغ مبنی بر پوشش مشکلات این روستای 40 خانواره،  که از مرکز شهرستان ایجرود – زرین آباد- 22 کیلومتر فاصله دارد، شدم و زمانی  وارد روستا که شدم مسجدی نیمه کاره که با همت اهالی دیوارهایش بالا آمده بود نظر مرا به خود جلب کرد.

وقتی پای صحبت اهالی روستا نشستم ابوالفضل صالحی«عضو هیئت امنای مسجد روستای قره داغ» در گفت و گو باایجرود خبر، با بیان اینکه در سال گذشته همایشی برگزار کردیم و از کلیه مسئولین امام جمعه، فرماندار، ادارات دیگر در خصوص تکمیل مسجد قره داغ دعوت کردیم، اظهار کرد: طبق قولی که مسئولین دادند قرار شد مسجدی که تا به اینجا با همت خود اهای بالا آمده بود تکمیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه در عزاداری ها و یا مجلس ترحیم از خانه های مردم استفاده می کنیم،اضافه کرد: هزینه ای که برای عزاداری و مجالس خود انجام می دهیم به سادگی از بین می رود.

طوبی صالحی با بیان اینکه با نبودن گاز در مشقت به سر می بریم، ادامه داد: عمده مشکل روستای ما نبود مسجد و گاز است.

 

اصغر صالحی یکی دیگر از اعضای هیئت امنای مسجد قره داغ با تاکید بر اینکه ما در عزادراری ها و محرم با مشکل مکان برای عزاداری و ... روبرو هستیم، بیان کرد:  ما حتی نمی توانیم یک روحانی به مجلس خود دعوت کرد و می مانیم.

 

صالحی با اشاره به اینکه یکسال است که با همت اهالی روستا مسجد را ساخته اند، ابراز کرد:  اگر مسئولین ما را در این زمینه یاری دهند بازهم اهالی آستین همت بالا زده و خودمان نیز برای تکمیل مسجد روستایمان اقدام می کنیم.

صمد مرادی با بیان اینکه در مراسمات عزاداری مشکل بزرگ ما این است که در خانه های یکدگر جمع می شویم و با ورود کودکان گاهی مشکل پیش می آید، افزود: این مسجد نیمه کاره که با همت اهالی بنا شده است 150 میلیون تومان هزینه لازم دارد تا به اتمام برسد.

 

 

وی با اشاره به  اینکه ما مشکل آب کشاورزی در این روستا نداریم اما با بی تدبیری مهندسین استخر جمع آوری آب با هزینه که برای ساخت آن انجام شده بدون استفاده مانده است، تصریح کرد: اگر مسئولین محترم آب کشاورزی روستا را کانال کشی نمایند آب کشاورزی ما از بین نمی رود.