ماجرای ترور نماینده سابق مجلس در آمریکا به روایت خودش

بیژن نوباوه وطن نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون مسئله ترور بیولوژیک که اخیرا مطرح شده است، اظهار کرد: بحثی که درباره بیوتروریسم مطرح است موضوع تازه ای نیست و در دنیا از سوی آمریکا و بخصوص رژیم صهیونیستی این موضوع دارای سابقه ای طولانی است و بارها از سوی این کشورها صورت گرفته است.

وی افزود: نمونه های بیوتروریسم در دنیا سابقه تاریخی بسیاری دارد و موارد مربوط به آن در بین رهبران و شخصیتهای جهانی وجود دارد به مانند یاسر عرفات که عملا گفته شد که توسط دارویی از سوی اسرائیل مسموم شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معمولا کسانی که به کشورهای همچون آمریکا سفر می کنند اما از نظر سیاسی مخالفتی را با این کشور ندارند و توانسته اند با فرهنگ و زندگی در این کشور آمیخته شوند درگیر این نوع ترور می شوند زیرا آمریکایی ها معمولا نمی توانند روی این دسته از افراد نفوذ سیاسی داشته باشند و خواسته هایشان را از آنها مطالبه  کنند از این رواین دسته از افراد مورد یک چنین تهاجماتی قرار می گیرند.

نوباوه با اشاره به اینکه رسیدگی به بحث بیوتروریسم از لحاظ  حقوقی بسیار پیچیده است، خاطر نشان کرد: اگر فردی از طریق بیوتروریسم کشته شود از لحاظ حقوقی پیگیری این موضوع بسیار مشکل است و امکان رسیدن به نتیجه درباره آن ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل می توانند به وسیله بیوتروریسم افراد را بیمار، مسموم و از کار بیاندازند، اظهار کرد: این پروسه در نظر گرفته شده در روش بیوتروریسم درنهایت سبب می شود تا فرد در یک برهه  زمانی کشته شود روندی که موارد آن در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا شایع است و بسیاری این مسئله را به رژیم صهیونیستی و‌آمریکا نسبت می دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه چگونه مورد ترور بیوتروریسم قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بنده نمی خواهم درباره این موضوع را باز کنم ولی زمانی که بدنم را سم شناسی کردم دو نوع سم آمریکایی در بدن من شناسایی شد که یکی از آنها سم باغبانی بود که توسط آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم استفاده می شد.

نوباوه با اشاره به اینکه در زمان ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی این مسئله از سوی قوه قضاییه موردپیگیری قرار گرفت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بنده دو عمل جراحی مهم را درآمریکا انجام دادم احتمال می دهم به دلیل سه ساعت بیهوشی سم را دراین مقطع وارد بدن بنده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه موارد مربوط به بیوتروریسم بسیار زیاد است، تأکید کرد: پس از بررسی بیماری خود در ایران پزشکان تشخیص دادند که بنده با توجه به شناسایی سموم مورد تهاجم بیوتروریسم قرار گرفته ام.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمونه هایی را درموضوع بیوتروریسم نسبت به ایرانیان داشته ایم،‌ گفت: متاسفانه شاهد بودیم که چندروحانی پس از بازگشت از آمریکا فوت کردند که موضوع بیوتروریسم در قبال آنها حکم می کند و پرونده آنها نیز در دستگاه های قضایی موجود است.

نوباوه با اشاره به اینکه مسئله ای که برای نادر طالب زاده اتفاق افتاده از نوع بیوتروریسم است خاطر نشان کرد: دکتر کرمی یکی از متخصصین بیوتروریسم اخیرا توضحیات کاملی را در این باره ارائه کرده اند که مشخص شده است که با توجه به زندگی آقای طالب زاده در آمریکا و اینکه آمریکایی ها نتوانسته اند وی را به عنوان عنصر خودشان به کار گیرند قطعا تهاجم بیوتروریسم در قبال وی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه امکان پیگیری حقوقی بیوتروریسم وجود ندارد، تأکید کرد: در دنیا یکسری روشهای تکنولوژیک در حمله وجود دارد که برخی از کشورها می توانند در این زمینه دست برتر داشته باشند که معمولا این کشورها، کشورهایی هستند که مسئله کشتن انسانها برایشان سخت نیست مثل اسرائیل که روزانه هزاران فلسطینی را به شهادت می رساند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره راههای مقابله با این روش از ترور تأکید کرد: ما باید در راستای مراقبت از کسانی که به کشورهایی چون آمریکا سفر می کنند وارد عمل شویم چون مواردی از قبیل مسمومیت ها و حوادث ساختگی در آمریکا سابقه دارد به گونه ای که هنوز پس از گذشت 50 سال از ترور کندی معلوم نشده است که چه برسر وی آماده است.

نوباوه در پایان تصریح کرد: موضوع بیوترویسم درحال حاضر به یک موضوع شایع در جهان تبدیل شده است که برخی از کشورها در راستای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می کنند از این رو انتظار می رود دستگاه های امنیتی ایران نسبت به این روند اشراف کاملی را اتخاذ کنند تا این موضوع شامل حال افراد و شخصیتهای کشورمان نشود.