وضعیت استخدامی نیروی حق‌التدریسی تا دو ماه آینده نهایی می‌شود

 موج رسا، رحمت‌الله رحمتی امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان اظهار داشت: جذب کلیه مربیان حق التدریسی که در آزمون قبول شده اند منوط به ایجاد پست سازمانی است که در این راستا مذاکراتی نیز با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده است که امیدواریم تا دو ماه آینده همه این نیروها جذب سازمان شوند.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم به منظور تغییر وضعیت چهار هزار نیروی حق‌التدریسی در سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام شده است و تاکنون وضعیت استخدامی 50 درصد از مربیان قبول شده مشخص شده است.

رحمتی با اشاره به اصلاح چارت سازمانی فنی و حرفه ای کشور برای افزایش بهره‌وری نیروهای کاری سازمان گفت:امسال توسعه منابع انسانی و ارتقا دانش و مهارت مربیان و کارکنان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و نیز توجه به معیشت نیروهای انسانی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته است که در این راستا چارت سازمانی فنی وحرفه ای اصلاح و مورد بازنگری اساسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرایی شدن بند 10 ماده 68 قانون برای مربیان حق التدریسی عنوان کرد: سعی کرده‌ایم تا مربیان حق التدریسی نیز مشمول قانون مذکور شده و از مزایای این قانون برخوردار شوند.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه در ابتدا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مربیان حق‌التدریسی را مشمول قانون مذکور نمی‌دانست، تصریح کرد: با توجه به تلاش و بررسی‌های انجام شده در خرداد ماه امسال سازمان مدیریت و برنامه نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

وی گفت: اقدامات لازم برای افزایش ضریب حقوقی مربیان انجام شده است و حقوق این افراد نیز همچون معلمان با ضریب 1.1 محاسبه شود که امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد ارتقاء وضعیت معیشت مربیان فنی وحرفهای شویم.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ابراز کرد: برای افزایش کیفیت و ارائه آموزش به مربیان نیز در نظر داریم تا مراکز تربیت مربی خود را به مرکز نمونه کشوری تبدیل کنیم.

وی افزود: باید فعالیت این مرکز به گونه‌ای باشد که مربیان مشتاق برای حضور در این مرکز شوند و زمینه‌ای برای ارائه آموزش و ارتقاء مدرک تحصیلی و حقوقی مربیاندر این مرکز فراهم شود.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ابراز کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتیٰ اقدام و عمل فنی وحرفه ای می تواند در عملیاتی کردن شعار سال نقش بارزی داشته باشد.

وی با اشاره به ارائه یک میلیون و 500 هزار آموزش مهارتی در طول امسال گفت: ما به دنبال آن هستیم تا کارگاههای آموزشی ما خالی نباشد و جذب فارغ التحصیلان را برای ارائه آموزش‌های مهارتی داشته باشیم که امسال برنامه ریزی شده است تا یک میلیون و 500 هزار آموزش مهارتی در سطح کشور به متقاضیان این آموزش‌ها ارائه شود.

رحمتی با بیان اینکه جامعه هدف آموزش‌های مهارتی در کشور شامل طیف وسیعی از افراد جامعه است،گفت: هم اکنون در سطح کشور 8 هزار آموزشگاه خصوصی و 700 مرکز آموزشی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های در حوزه فناوری و تکنولوژی‌های نوین است و ارائه شیوه‌های نوین برای آموزش‌های موجود در دستور کارقرار دارد.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: برای تحقق شعار سال نیز آموزش‌های مهارتی در عرصه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با ارائه آموزش‌ها بدنبال آن هستیم تا زمینه ورود افراد به بازار کار را فراهم کرده و نیز ارتقاء بهره‌وری در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی را داشته باشیم.