انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها در دستور کار کمیسیونهای تخصصی

گروه سیاسی- حدود 180 نماینده بعنوان نماینده ناظر در مجامع و شوراهای مختلف حضور دارند.

به گزارش افکار نیوز، این عده از نمایندگان هفته آینده در کمیسیونهای تخصصی مجلس  انتخاب و به  صحن مجلس معرفی می شوند تا با رای نمایندگان انتخاب و شروع بکار کنند.

کمیسیونها برای هر یک از این مجامع و شوراها 2 نفر را انتخاب می کنند اما در صحن مجلس، نمایندگان یکی از آنها را انتخاب و معرفی می کنند.

در همین راستا کمیسیون اجتماعی مجلس نمایندگان ناظر خود در ستاد ساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی، شورای حقوق و دستمزد،  شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی،  شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت،  هیأت عالی گزینش، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و شورای عالی اداری را انتخاب و معرفی می کنند.

انتخاب نمایندگان ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت، کمیته اجراء و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین و هیأت امناء مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

انتخاب نماینده مجلس در شورای عالی انرژی نیز در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

نمایندگان ناظر در «شورای رقابت»، «شورای عالی معادن»، «شورای عالی صنایع دریایی کشور»، «شورای عالی استاندارد»، «شورای اجرائی فناوری اطلاعات»، «شورای عالی فضایی»،  «کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای» از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب می شوند.

کمیسیون عمران نیز اعضای ناظر خود در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، شورای آمایش سرزمینی و شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران را انتخاب می کنند.

کمیسیون قضائی و حقوقی نیز نمایندگان خود را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرائم رایانه‌ای، شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب و به صحن مجلس معرفی می کند.

انتخاب نمایندگان ناظر در شورای‌عالی آب، شورای‌عالی ایمنی‌زیستی و شورای‌عالی حفاظت محیط ‌زیست از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی انجام می شود.

کمیسیون اقتصادی، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، کمیسیون فرهنگی نیز هفته اینده نمایندگان ناظر خود در مجامع و شوراها را انتخاب و به صحن معرفی خواهند کرد.