746 روستای استان اردبیل تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند

بهروز رزمی پنجشنبه شب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: واگذاری اینترنت به این تعداد از روستاهای استان از محل طرح یو. اس. او. در چارچوب برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد که در 6 بند بوده و چهار بند آن در استان اردبیل قابل اجراست.

وی افزود: پیگیری پوشش 3ل نسل در همه شهرستان ها و توسعه 4ل در مرکز شهرستان ها از دیگر خدماتی است که در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی ارایه می شود.

رزمی بیان کرد: افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به 20 مگابیت در ثانیه، توسعه مرکز داده استان و توسعه شبکه توزیع محتوا، 2 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار الکترونیک با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیکی کردن خدمات دولت از دیگر محورهای این برنامه است.

او اضافه کرد: ایجاد امکان دسترسی 41 درصد خانوارها به پهن باند، افزایش 2 برابری سرهت دسترسی مشترکین پهن باند، توسعه شبکه یک هزار و 434 کیلومتری فیبر نوری در استان، توسعه ظرفیت شبکه انتقال تا هشت ترابیت بر ثانیه، توسعه شبکه اینترنت بین الملل به یک ترابیت بر ثانیه، توسعه شبکه نسل سوم و بالاتر از 20 میلیون مشترک کنونی به 40 میلیون مشترک از دیگر برنامه هاست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل گفت: هم اکنون چهار درصد خدمات دولت به صورت الکترونیک ارایه می شود که شامل پایگاه های اینترنتی اداره ها و سیستم ثبت نام دانشگاه هاست و به خصوص پس از افتتاح درگاه خدمات ملی دولت باید امسال به 20 درصد رسیده و تا پایان برنامه ششم توسعه نیز سالانه 20 درصد افزایش یابد.