احمدی نژاد می تواند تنها رقیب روحانی باشد/ اصلاح طلبان از روحانی حمایت خواهند کرد

گروه سیاسی- محمد علی ابطحی در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص جزئیات افطاری که میزبان رئیس جمهور دولت اصلاحات و خانواده اش بوده اند گفت: آقای خاتمی هر سال افطار با خانواده شان یک شب میهمان ما هستند و مساله غیر طبیعی نبود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد مسائل سیاسی روز نیز در این میهمانی سخن گفته شد یا نه اظهار داشت: نه این فقط یک افطاری خانوادگی بود و سیاسی نبود.

ابطحی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات آینده از آقای روحانی حمایت می کنند یا نامزد دیگری را مدنظر دارند بیان داشت: پیش بینی من این است که آقای روحانی بدون مشکل در دوره آینده نیز رئیس جمهور خواهند بود. در جریان اصلاح طلبی شخص دیگری جز آقای روحانی معرفی نخواهد شد.

وی افزود: اصلاح طلبان به حمایت خود از آقای روحانی ادامه خواهند داد و پیش بینی میکنم رای خوبی آقای روحانی برای دوره بعدی بیاورند و قطعا رئیس جمهور خواهند شد.

عضو مجمع روحانیون مبارز در مورد نامزد جریان رقیب یعنی اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان فکر میکنم علیرغم اسامی که مطرح می شود اگر بخواهند از آقای روحانی حمایت نکنند جز حمایت از آقای احمدی نژاد حمایتشان از شخص دیگری مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

وی افزود: آقای احمدی نژاد با حمایت اصولگرایان سر کار آمد و نه اصولگرایان می توانند خود را از آقای احمدی نژاد جدا کنند و نه آقای احمدی نژاد خود می تواند عقبه ای غیر از عقبه اصولگرایی برای خود پیدا کند.

ابطحی تصریح کرد: پیش بینی من این است که اکثریت اصولگرایان برای اینکه تجربه دوره احمدی نژاد تکرار نشود و کارهای احمدی نژاد پای انها نوشته نشود از آقای روحانی حمایت خواهند کرد و کاندیدای مستقلی معرفی نخواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط دولت آقای روحانی و تورم و رکود شدید و مشکلاتی اقتصادی که دولت نتوانسته آنها را برطرف کند آیا آقای روحانی نسبت به دوره قبل با ریزش آراء مواجه نخواهد شد گفت: این مساله بستگی به شرایط امسال و اواخر دولت آقای روحانی دارد اما موضوع کاسته شدن رای یک موضوع و تعداد آراء یک موضوع دیگری است که در مورد تعداد نمیتوانم پیش بینی داشته باشم اما به نظرم آقای روحانی رئیس جمهور خواهند شد.

وی در مورد امدن و یا نیامدن احمدی نزاد گفت:من هیچ اطلاعی از فعالیت های آقای احمدی نژاد ندارم اما اگر به صحنه انتخابات بیایند رقیب برای آقای روحانی خواهند بود اما شرایط دوره اقتصادی آقای احمدی نژاد به شکلی بود که با هر کارنامه ای آقای روحانی نمره بهتری از احمدی نژاد می اورد و طبیعتا آقای روحانی می تواند خود را با زمان آقای احمدی نژاد کند.

ابطحی تصریح کرد: تنها کسی که می تواند مردم را تشویق به رای دادن به آقای روحانی کند نامزد شدن آقای احمدی نژاد است.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی اصلاح طلبان به دنبال جایگزینی آقای جهانگیری به جای آقای روحانی هستند گفت: اگر آقای روحانی نامزد انتخابات نشوند به هر دلیلی موضوع متفاوت است و موضوع آقای جهانگیری یا هر شخص دیگری که اصلاح طلبان مطرح می کنند برای زمانی است که آقای روحانی نامزد نشوند و در صورت نامزد شدن آقای روحانی که دلیلی هم وجود ندارد که ایشان کاندیدا نشوند این موضوعات منتفی است.