سران عرب از بیداری اسلامی واهمه دارند و دست به دامن دشمنان اسلام شده‌اند

به نقل از آناج، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز در جمع مردم تبریز که به مناسبت روز جهانی قدس در مصلی امام خمینی (ره) تجمع کرده‌ بودند، اظهار داشت: سران برخی از کشورهای عربی از فراگیر شدن موج بیداری اسلامی احساس خطر می‌کنند، لذا با دشمنان اسلام متحد شده‌ و به اهداف قدرت‌های استکباری روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: تجاوز رژیم آل سعود به یمن و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه نمونه‌ای از اجرایی شدن اهداف غرب توسط کشورهای عربی می‌باشد؛ آمریکا به دنبال تامین منافع اسرائیل در منطقه می‌باشد و در همین راستا نیز عربستان را به خدمت گرفته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عربستان همواره در خدمت آمریکا بوده و امروز نیز در کنار صهیونیست‌ها قرار گرفته است، ابراز کرد: سعودی‌ها با مردم بی‌گناه و مظلوم به جنگ برخواسته‌اند و عاقبت آنان چیزی جز اضمحلال نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب نیز پیام نابودی رژیم صهیونیستی را صادر کردند و به امید خدا در 25 سال آینده چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به جنایات تکفیری‌ها در سوریه، عراق و سایر کشورها، بیان داشت: مسلمانان در آتش تکفیری‌ها می‌سوزند و استکبار جهانی در تلاش است با ایجاد جنگ در کشورهای هم‌مرز با اسرائیل و مخالف این رژیم، صهیونیست‌ها را در امنیت نگه دارد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا از متجاوزان به کشورهای اسلامی پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی نمی‌کرد، ما امروز شاهد این شرارت‌ها نبودیم؛ پس مطمئن باشید آمریکا نیز در این جنایت‌ها سهیم است.

این مقام مسئول حمایت از فلسطینی‌ها را یک وظیفه شرعی و دینی دانست و تاکید داشت: مسلمانان به راه خود طبق روال همیشه و با گام‌هایی استوار ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب جهاد کبیر را برای مقابله با دشمن مطرح کرده‌اند؛ دشمن پس از مذاکرات هم چنان به دنبال براندازی نظام است و اقدامات خصمانه خود را با حفظ فشار و نفوذ پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم با اعلام اینکه مفهوم جهاد کبیر، عدم تبعیت و پیروی نکردن از دشمن است، توضیح داد: تنها راه مقابله با نفوذ حفظ اقتدار نظام است و این حفظ اقتدار ملزوماتی همچون حفظ وحدت، اقتدار نیروهای مسلح، مانوس شدن با قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی، تمرکز روی دشمن، روحیه انقلابی، موضع گیری صحیح، توجه ویژه به جوانان، اقتصاد مقاومتی، تداوم راه امام و تداوم راه شهدا است.