باز هم کیفیت ناسالم هوا در اراک

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛گفت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در صبح روز جاری به ۴۴ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که فراتر از استانداردهای زیست محیطی است.

139405261807307105896534

ابراهیمی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ و بیانگر کیفیت هوای ناسالم بود اظهار کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

وی با بیان اینکه میزان غلظت ذرات معلق در هوا،متغییر است ادامه داد: میزان غلظت ذرات معلق روز گذشته به بیش از سه برابر حد مجاز هم رسید در حالی که در برخی از مواقع کمتر هم شده است.

وی افزود: در سه ماهه سال ۹۵ مجموع روزهایی که کیفیت هوا سالم نبوده ۱۸ روز گزارش شده در حالی که سال گذشته در مدت مشابه این روزها ده روز بوده است و این آمار افزایش ۸۰ درصدی در مدت مشابه را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.