از رشد١٩٥درصدی صادرات تا تولید 900 هزار تنی کنسانتره در گل گهر

ناصر تقی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با "کارگران کرمان " از افزایش  ١٩٥ درصدی صادرات کنسانتره  نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر صادرات کنسانتره شرکت به نهصد هزار تن رسیده است.

مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان  افزود: سال گذشته برخلاف برخی از شرکت‌ها با توجه به رکود اقتصادی که کاهش تولید را در دستور کار داشتند ما حدود ٢٥ درصد افزایش تولید داده‌ایم  که ٦ درصد آن ناشی از افزایش بهره وری بوده است که با کمک همکاران پرتلاشمان 8 درصد کاهش هزینه تولید داشته و اکثر شاخص‌های شرکت بحمداله  مثبت شده است .

وی ادامه داد : مجموع  پرداختی‌های شرکت در سال ٩٤ مبلغ یک‌هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن در قالب سود سهام و بخشی دیگر در قالب افزایش سرمایه شرکت های تابعه و نیز سرمایه گذاری  در طرح های توسعه ای  بوده است.

مهندس تقی‌زاده گفت: خطوط پنج و شش کنسانتره  شرکت در حال راه‌اندازی مجدد است و به زودی وارد مدار تولید خواهند شد زیرا تولید کنسانتره خطوط ٥ و ٦  در سال گذشته یک میلیون  و ششصد و سی ونه  هزار تن بوده است که امیدواریم تا پایان سال جاری این مقدار به  3 میلیون تن برسد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد : راه آهن سیرجان کرمان نیز بعنوان اولین و بزرگترین خط ریلی بخش خصوصی درمرحله انتخاب مشاور است .

وی در پایان به راه اندازی شرکتی جدید در حوزه خطوط ریلی و حمل بار به بندرعباس خبر داد و خاطر نشان کرد :امیدواریم که با راه اندازی این شرکت حمل و نقل  ، عمده بار صادراتی شرکت  گل گهر از طریق خطوط ریلی به بندرعباس منتقل شود.