شیوه گلخانه ای در حوزه کشاورزی بسیار عام المنفعه است

به نقل از دهگلان شیدا، علی محمد مرادی نماینده مردم شهرستانهای قروه ودهگلان دربازدید از از طرح گلخانه شرکت تعاونی وحدت صادق آباد گفت: قطعا ایجاد چنین مجتمع هایی از ابتکارات مثبت بوده و نشان دهنده این است که ظرفیت نیروی انسانی خوبی در کشور وجود دارد و اگر ازاین استعدادها به درستی استفاده شود می توان از تولید و اشتغال جوانان استفاده کرد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر حمایت از بخش کشاورزی تأکید کردند و قطعا هم همه کشورهای دنیا به بخش کشاورزی اهمیت بسیاری می دهند از این رو سازمان جهاد کشاورزی باید برای توسعه روستا با استفاده از بخش کشاورزی برنامه ریزی کند.

 

مرادی گفت: هم اکنون روستاهای کشور به ویژه استان کردستان  با وجود دارا بودن از امکاناتی مانند آب، برق و گاز به علت فقدان چرخه اقتصادی ساکنین خود را از دست می دهد از این رو باید طرحی را برای توسعه روستاها به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد کنیم تا جوانان از روستاهای خود مهاجرت نکنند که قطعا یکی از مهمترین طرح ها توجه به گلخانه ها است.

 

وی با اعلام اینکه شیوه گلخانه ای در حوزه کشاورزی بسیار عاقلانه و عالمانه است گفت: توجه به این شیوه بازدهی مناسبی را در پی دارد از طرفی دیگر شاهد هستیم که در استان کردستان برخی به دنبال سرمایه گذاری در تولید محصولات کنند هستند که قطعا این اقدام مثبتی است و مجلس شورای اسلامی نیز از تولید مستمر حمایت می کند.

 

 علی محمد مرادی گفت: آنچه امروز در این طرح دیدیم نا کارآمدی مدیران اجرائی است و افزود در حالی که در اکثر خانوادهای ما یک یا دو نفر فارغ التحصبل بیکار داریم پروژهای مانند طرح گلخانه صادق آباد که از مصوبات سفر پر خیر برکت رهبری معظم انقلاب به استان کردستان به علت بی تدبیری مدیران اجرائی رها شده است.

 

وی افزود: معظم له در سفر تاریخی خود به استان کردستان فرمودند که دغدغه اصلی من شغل جوانان کردستان است اما امروز با هزینه هنگفتی که در پروژه گلخانه ی صادق آباد شده است باید هر چه زودتر مسئو لان امر تکلیف این پروژه بزرگ را مشخص و آن را به جوانان فارغ التحصیل واگذار کنند.

 

مرادی گفت: مصوبات مقام معظم رهبری از آن دسته از طرحها و مصوبات است که اعتبارات آن 100درصد تخصیص یافته و هیچ بهانه ای در واگذاری و بهره برداری آن دسته طرح ها قابل قبول نیست بجزء کم کاری و ناکارآمدی مدیران اجرائی در اجرای آن  نباشد.

 

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی درپاسخ به بعضی مشکلات مالی که در این شرکت رخ داده است گفت: افرادی که نگاه سوء به بیت المال دارند نباید درهیچ پست مدیریتی بکار گیری شوند.

 

مرادی  افزود: این مسئله را به جد پیگیری می کنم و مردم مطمئن باشند آن دسته از افراد که نگاه چپ به بیت المال دارند را به مردم معرفی خواهم کرد.