وقتی قفل تعطیلی استخر، جوانان هشترودی را به شنا در رودخانه ها می کشد

به نقل از پیک هشترود، شهرستان هشترود از جمله شهرستان های موفق در امر ورزش در استان می باشد که در بیشتر زمینه های ورزشی همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد و در این بین شنا نیز از محبوب ترین ورزش ها است که به واسطه ایجاد نشاط و رفع خستگی بیش از پیش مورد اسقبال عمومی واقع گردیده است اما این طور به نظر میرسد که این ورزش در این شهرستان دچار بی تدبیری مسئولان در دوره های مختلف شده است.

 

متاسفانه تنها استخر این شهرستان چند ماهی است تعطیل شده و به همین دلیل  جوانان و نوجونان هشترود که مشتاق ورزش شنا هستند مجبورند بدلیل تعطیلی استخر راهی شهرهای مجاور به ویژه شهرهای تبریز، مراغه، میانه و بستان اباد شوند و در کنارمسافت زیاد این مسیر، مخاطرات وحوادث جاده ایی در طول  روز و شب که ممکن است جوانان و ورزشکاران هشترودی را تهدید کنند.

 

اگرچه در این فصل از سال که در مواقعی گرمای هوا شدیدتر می شود تعدادی از جوانان و نوجوانان علاقمند به شنا از رودخانه ها و حاشیه های سد شهرستان برای تفریح و ورزش استفاده می کنند که متاسفانه در اکثر مواقع بدلیل ناآشنائی این افراد با محیط رودخانه دچار حوادثی نظیر غرق شدگی می شوند.

 

همین روز گذشته بود که ۲ جوان ۲۰ و ۲۶ ساله از روستای لامشان در رودخانه قرانقو جان خود را از دست دادند. هرچند برداشت ماسه از کف رودخانه و سیل اخیر که باعث پوشندن روی این برداشتها و گیرکردن این دو جوان در گل و لای از عوامل غرق شدن آنها اعلام شده اما نباید فراموش کرد جوانی که در این شهر محروم بدلیل کمبود امکانات تفریحی فقط می توانست از استخر شهر استفاده کند با قفل تعطیلی آن روبرو شده و به ناچار راه شنا در رودخانه را انتخاب کرده است.

 

مسئولین محترم در روزهائی که فریاد حقوق های نجومی مدیران گوش مردم را کَر کرده لطفا نیم نگاه کوچکی هم به این استخر هشترود کنید و با اختصاص مقداری از صرفهای این حقوق های نجومی کمک کنید در روزهای آتی، دیگر شاهد داغدار شدن خانواده ای برای غرق شدن فرزندانشان در آبهای رودخانه ها و سدها نباشیم.

 

آیا در روزهای آتی شاهد غرق شدن محمود و قاسم دیگری خواهیم بود یا مسئولان اقدامی عملی برای حل مشکل استخر هشترود خواهند کرد؟