مردم بشاگرد از وضعیت عدم خدمات و راه های خود ناراضی هستند

 به نقل از بشاگرد نیوز ؛ وسعت شهرستان بشاگرد نسبت به دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان از مساحت بیشتری برخوردار است،ولی روستاهای آن دارای پراکندگی خاصی بوده که باعث شده این شهرستان قریب به 270 روستای دارای سکنه را در خود جایی دهد.

 

البته نباید فراموش کرد که بنا به دلایل مختلف مهاجرت‌های بی‌رویه‌ای از روستاها به شهرهای دیگر هرمزگان صورت پذیرفته که باعث کم شدن جمعیت بشاگرد شده است.

 

 

محرومیت‌ها و محدودیت‌های موجود در شهرستان از قبیل نداشتن آب آشامیدنی سالم، راه ارتباطی مناسب، خدمات درمانی و آموزشی ، خدمات رفاهی، خدمات بانکداری ، خدمات پس از فروش ، خدمات هتل و رستوران وغیره عدم خدمات‌رسانی به روستاها و … از جمله عوامل مهاجرت به شهر بوده که باعث به وجود آمدن حاشیه‌نشینی به فواصل بسیار کم از مرکز شهرنشینی گردیده است.

 

 

با توجه به مشکلات متعددی که در روستاهای محروم این شهرستان وجود داشته و مهاجرت مردم به شهرستان ها ، شهرک‌های متعددی در حاشیه شهربشاگرد به وجود آمده که جمعیت کثیری را در خود جای داده‌ است.

 

 

در سنوات گذشته اقدامات و خدمات‌رسانی به روستا ها در حیطه وظایف بنیاد مسکن واستانداری بوده ولی با شهرستان شدن بشاگرد در سال 87 و الحاق بخش ها به شهر خدمات‌رسانی به شهر‌ها در محدوده وظایف شهرداری قرار گرفت.

 

 

خدمات‌رسانی به بیش از 60 درصد از مردم شهرستان در محدوده شهری مشکلات فراوانی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده است.

 

 

شهرداری بشاگرد از معدود شهرداری‌هایی بوده که از لحاظ درآمدزایی در مضیقه بوده و توانایی خدمات‌رسانی بهتر را به شهروندان بشاگرد ندارد.

 

 

البته در طی یک الی دو سال گذشته خدمات متوسطی در حوزه فضای سبز و ساماندهی معابر شهری سردشت وگوهران انجام شده ولی هنوز شهرهای بشاگرد دارای مشکلات فراوانی است.

 

 

با توجه به گستردگی معابر و خیابان‌های شهر، شهرداری سردشت با اولویت‌بندی که انجام داده توانسته خیابان‌ اصلی شهر سردشت که جمعیت کثیری را در خود جای داده و تا حدودی ورودی شهرستان از سمت میناب به بشاگرد به حساب می‌آید را ساماندهی کند.

 

 

مردم شهرستان بشاگرد از وجود این زخم‌ها بر پیکره‌ مشکلات فوق خود ناراحت و ناراضی هستند و می‌گویند ای کاش به همان حالت قبل که منطقه بود رها می‌شد و متأسفانه بنا به دلایل متعدی از جمله مشکلات درحوضه درآبسر به نحو مطلوب انجام نشده است.

 

 

برای اینکه بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم اعتباری با برنامه ریزی آموزش ومدیریت و نظارت و کنترل نیاز دارد،امیدواریم در سال‌های آینده بتوانند این مشکلات را برطرف سازند.

 

 

ما مرد صبور بشاگرد امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساماندهی همه خدمات فوق ، خیابان‌ها و معابر شهری و روستایی بشاگردباشیم.

 

 

 

شهرستان بشاگرد در فاصله ای 264کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان هرمزگان قرار گرفته و دارای بیش از 40 هزار نفر جمعیت می‌باشد.