اظهارات تند سرکرده القاعده علیه ایران

مؤسسه "السحاب" بازوی رسانه‌ای القاعده این ویدیو را تحت عنوان "قسمت هفتم" سخنان "ایمن الظواهری" سرکرده این تشکیلات تروریستی منتشر کرد.

مؤسسه السحاب مدعی شد که الظواهری این پیام را مدتی قبل ارسال کرده بود، ولی به دلیل حملات مستمر علیه مواضع این گروه، این نسخه مفقود شد. و نسخه کنونی، پس از انتشار قسمت هشتم، به دست این مؤسسه رسید.

الظواهری در بخشهایی از این پیام ویدیویی، مدعی می‌شود که یمن امروز صحنۀ شدیدترین حمله "آمریکایی و صفوی" است و "جزیره العرب" و "یمن" در حال دفاع در مقابل این دو خطر هستند!

وی می‌افزاید: "باید آل سعود، عبدربه (منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق) و همه مزدورانی را که باعث شدند آمریکایی‌ها و صفوی‌ها به گردن‌های ما نزدیک شوند، تکفیر کنیم."

الظواهری همچنین گفت که انصارالله یمن، یاران ایران هستند، و با وجود شعار مرگ بر امریکا هنوز پیشنهاد خود به غرب در خصوص همکاری در جنگ علیه تروریسم را تکرار می‌کنند.

سرکرده القاعده، مدعی شد که شعار مرگ بر اسرائیل ایران و حزب الله لبنان دروغ است، زیرا "ایران و لبنان هردو معاهدۀ سازمان ملل درخصوص تضمین سلامتی همه کشورها از جمله اسرائیل" را امضا کرده‌اند.

وی در ادامه ادعاهایش با متهم کردن دبیرکل حزب الله لبنان به دروغ پردازی، افزود: "حسن نصرالله به صورت پنهانی معتقد به ولایت فقیه است، ولی به صورت علنی اعلام می‌کند که دبیرکل یک حزب سیاسی است، و به دولت سکولار ایمان دارد. ولی حسن نصرالله نه جنبش جهادی است، و نه جنبش مقاومت و نه آزادیبخش ملی."

تشکیلات تروریستی القاعده، در دوران جنگ شوروی در افغانستان، از سوی آمریکا و با پشتیبانی گسترده مالی و فکری عربستان تأسیس شد. تفکرات و عقاید افراطی این گروه تروریستی از وهابیت سرچشمه گرفته است، و مؤسس و نخستین رئیس این گروه یک میلیاردر سعودی به نام "اسامه بن لادن" بود.

آمریکا در سال 2011 مدعی شد که اسامه بن لادن را در عملیاتی محرمانه در پاکستان از پا درآورده است؛ بدون آنکه هیچ تصویری از این عملیات و یا جسد وی منتشر کند.

پس از آن "ایمن الظواهری" به عنوان سرکردۀ جدید القاعده معرفی شد.

گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه از شاخه‌های القاعده است.