استراتژی جنگی متفاوت ارتش سوریه در حلب

پس از پیشروی ارتش سوریه در جبهه «مزارع الملاح» شمالی و به دست گرفتن کنترل آن در یکشنبه گذشته، خبرهایی مبنی بر نشست مشترک «حرکة نور الدین الزنکی» و سایر گروههای تروریستی شنیده شد.

وبگاه خبری «العهد» لبنان گزارش داد که در این نشست مسئولان نظامی و میدانی این گروهها حضور داشته است.

یکی از مسئولان میدنی حرکة نور الدین الزنکی اعتراف کرد که در حلب تلفات بسیاری را در پی درگیری با ارتش سوریه متحمل شده‌اند.

وی گفت که آنها از سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص جنگ حلب فهم نادرستی داشته‌اند و اجازه نخواهند داد که شاهراه امدادی «کاستیلو» قطع شود؛ شاهراهی که ارتش سوریه با آزادسازی منطقه «مزارع الملاح» یک گام دیگر به قطع آن نزدیک شده است(جزئیات بیشتر).

 

به گزارش این وبگاه، تروریستها از چهارشنبه گذشته در نبرد حلب از تاکتیکهای ارسال خودروهای بمب گذاری شده به مناطق درگیری بهره بردند و پس از آن تروریستهای موسوم به «انغماسی» به میادین نبرد اعزام می‌شدند و پس از آنها نیز گروههای یورش. اما این بار ارتش سوریه واکنش متفاوتی به این حملات داشت.

ارتش سوریه در تاکتیکی متفاوت، با ایجاد «کمینهای مقدم» سبب شده است که پیشروی نیروهای یورشی تروریستها با شکست مواجه شود و در این منطقه تلفات بسیاری به آنان وارد کرده و سبب عقب نشینی آنها شده است.

در سایه این تاکتیک ارتش سوریه شمار زیادی از تروریستها کشته شدند و سهم کشته‌های گروههای النصره و الزنکی بیش از سایر گروهها بوده است.

منابع میدانی تأکید کردند که تجهیزات و تاکتیکهای ارتش سوریه نسبت به نبردهای پیشین در حلب بسیار متفاوت است و این مسئله سبب شد گروه الزنکی از سایر گروهها درخواست کمک کند؛ گذشته از اینکه گفته می‌شود حمایت مالی خود از این گروه را قطع کرده و سبب شده که این گروه به «عبد الله المحیسنی» سرکرده سعودی «جیش الفتح» و گروه النصره نزدیک شود تا بتواند کمبود مالی خود را جبران کند.