جلسه استعفای آقای نجومی بدون صفدر و دوستان!

جلسه امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی درحالی تشکیل شد که بر اساس تصاویر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیچ یک از اعضای هیات عامل صندوق توسعه و شخص صفدر حسینی به عنوان رئیس هیات عامل در جلسه مذکور حضور نیافتند.

برخی منابع، عدم حضور آنها را به دلیل نارضایتی‌شان از این استعفا -که گفته می شود با آن موافق نبودند- عنوان کردند و پیگیری خبرنگار ما از صندوق توسعه ملی نیز در این خصوص بی‌پاسخ ماند.

در این جلسه، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشل کشور و رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی گزارشی از مستندات و ضوابط اداری مربوط به پرداخت حقوق و مزایای رئیس و اعضای هیات عامل را ارائه دادو پس از آن اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی با اکثریت آرا با استعفای صفدر حسینی و دیگر اعضای هیات عامل این صندوق موافقت کردند.

گفتنی است، در جلسه امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی، نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طیب نیا وزیر اقتصاد، زنگنه وزیر نفت، ربیعی وزیر کار و حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور و سراج رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

به گزارش فارس، صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از جمله افرادی است که در ماجرای افشای فیش‌های حقوقی نجومی طبق اسناد و مدارک موجود مشخص شد از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق و همچنین وام کلان 300 میلیونی با سود 4 درصد از محل بیت‌المال دریافت کرده بود.

اما پس افشای این فیش های حقوقی نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت فرمودند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

پس از سخنان صریح رهبر معظم انقلاب دولتی ها دست به کار شده و نسبت به پیگیری جدی این موضوع بر آمدند تا اینکه در روزهای اخیر شاهد استعفا یا برکناری برخی مدیران عامل بانک های کشور به دلیل دریافت حقوق های نجومی بودیم.

انتهای پیام/