ایمیل مشکوک برای جلوگیری از سفر آمریکایی‌ها به ایران!

 وزارت خارجه آمریکا هشدار جدیدی به شهروندان خود داده است، هشداری که پیش تر به زبان بیانیه ها نگارش می‌شد و حالا به صورت مخفیانه سر از صندوق  ایمیل آمریکایی‌ها در می‌آورد هشداری که یه چیز در همه آنها مشترک است؛ « به ایران نروید » !

 
چمدان‌ها برای کجا بسته می‌شوند؟
 
گفته می‌شود ،مسافرین امریکایی پیش از بستن چمدان‌هایشان برای سفر به ایران،  به تازگی  ایمیلی هشدارآمیز از وزارت امورخارجه آمریکا دریافت می‌کنند که محتوای آن از تبعات سفر به ایران خبر می‌دهد.
 
اعلام خبر ایمیل هشدار آمیز وزارت امور خارجه امریکا  با اینکه هنوز به طور رسمی از سوی مسئولین دو کشور تائید نشده اما سابقه آمریکا در پی دو بیانیه هشدار آمیز برای مخاطرات سفر به ایران به شهروندانش، می تواند تا حدودی صحت این ادعا که این روزها نقل محافل فضای مجازی شده است را  تائید کند.

یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم تصویر ایمیل خود را ارسال کرده است که در آن ضمن ارائه بلیط خریداری شده اخطارهایی برای سفر به ایران و چند کشور دیگر بیان می شود و سفر به ایران و آن کشورها را باعث اختلال در دریافت روادید آمریکا می داند.
 
هشدار برای مسافر ایران! / وقتی آمریکایی‌ها ایمیل تهدید آمیز می زنند!!
 

برنامه اقدام مشترک (برجام) میان ایران و شش کشور جهانی حالا در نقطه ای از زمان قرار گرفته است که آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام، همواره پس از این توافق در صددکارشکنی خود بوده است.
 
این درحالی است که ایالات متحده آمریکا پس از آزادی جیسیون رضائیان که در مسیر توافق هسته ای انجام شد در دو بیانیه با یک لحن خواستار جلوگیری از سفر آمریکایی‌ها و ایرانی‌های امریکایی تبار به ایران شده بود.
 
بیانه «به ایران نروید» !
 
وزارت خارجه آمریکا به علاوه خاطرنشان کرده «اداره هوانوردی فدرال» به هواپیماهای مسافربری امریکا درباره پرواز بر فراز حریم هوایی ایران نیز هشدار داده است.
 
در این بیانیه آمده است: «عناصر متعددی در ایران، کماکان در برابر ایالات متحده موضع خصمانه دارند. از زمان دست‌یابی ایالات متحده و ایران به برنامه جامع اقدام مشترک برای رفع نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران، این کشور آزار، دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی، به ویژه شهروندان دارای تابعیت دو گانه را ادامه داده است.»
 
وزارت خارجه آمریکا، ایران را به بازداشت یا دستگیری «ناعادلانه» شهروندان آمریکایی به ویژه آمریکایی‌های ایرانی‌تبار متهم کرده است.
 
اما بیانیه‌های امریکایی‌ها برای عدم سفر به ایران در حالی رنگ و لعاب جدی تر به خود می‌گیرد که این کشور در حال حاضر براساس توافق هسته‌ای ملزم به رعایت بسیاری از تعهدات خود است.
 
ایمیل «آلن» / وقتی آقای «ایر» به تعطیلات می‌رود
 
با این وجود، در حالی خبر یک ایمیل هشدار آمیز مبنی بر جلوگیری از سفر امریکایی‌ها به ایران در فضا مجازی جان می گیرد که باشگاه خبرنگاران جوان با پیگیری های خود هم از برخی منابع در داخل و البته وزارت امور خارجه پیگیری  موضوع مذکور شد.
 
سلام بر شما ... عجب ! این اولین واکنش «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در باره  ایمیل هشدار آمیز مبنی بر عدم سفر آمریکایی ها به ایران، به باشگاه خبرنگاران جوان است. 
 
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در ادامه می گوید: این گزارش ها اصلا صحت ندارد، ممکن است سوءبرداشت شده از اینکه شهروندان ما هوس سفر دارند.
 
البته الن ایر در پایان مصاحبه خود به باشگاه خبرنگاران به دلیل زمانبر شدن پاسخ دهی به سوالمان گفت: کمی حوصله کنید. من زندگی خارج از شغل دارم و امروز تعطیل است.
 
در ادامه سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه امریکا برای روشن شدن ابعاد موضوع ما را به مشاهدات و اطلاعات کشورها از جمله ایران در سایت زیر راهنمایی کرد.

https://travel.state.gov/content/passports/en/country.html
 
منبع آگاه
 
اما در این زمینه یک منبع آگاه گفت:  «من چنین مطلب را نشنیده‎‌ام. بعید می دانم این موضوع صحت داشته باشد چون تعداد گردشگران که به ایران می آیند کم نیستد و بعید است هر کدام از آنها ایمیل دریافت کنند.»
 
 
نتیجه: حال با همه این تفاسیرو تائید برخی صاحبنظران، وزارت امور خارجه آمریکا به آمریکایی‌هایی که قصد مسافرت به ایران را دارند، یک پیام ارسال می‌کند و این در حالی است که وزارت امور خارجه دو بار در مورد سفر به ایران پیش‌تر بیانیه صادر کرد ه است که باید منتظر ماند و دید این سیاست‌ها چه آثاری خواهد داشت.