داعش بالاخره زهر خود را ریخت+تصاویر

تروریست های تکفیری داعش در ماه های اخیر سرزمین های بسیاری را در عراق از دست داده اند و "حشد الشعبی"  توانسته  ضربات کاری به این گروه تروریستی وارد کند.

**شکست های "تکریت" ، "فلوجه" ، "عامریه"، "مخمور" و ... باعث شده تا روحیه تروریست های داعش به شدت تضعیف شود

به عنوان مثال شکست های "تکریت" ، "فلوجه" ، "عامریه"، "مخمور" و ... باعث شده تا روحیه تروریست های داعش به شدت تضعیف شود و آن ها با حملات انتحاری به دنبال بازیابی روحیه مزدوران خود است.

اخیرا انفجارهای انتحاری پی در پی "استانبول" و "بغداد" را لرزانده و این موضوع نشان می دهد که دست هایی پشت پرده این انفجارها را هدایت می کند و شکل انفجار در "بغداد" با "استانبول" متفاوت بود.

 

جبران شکست‌های میدانی داعش با

جبران شکست‌های میدانی داعش با

 

اسکای‌نیوز اخیرا از وقوع انفجار در پایتخت عراق خبر داد. بنا بر این گزارش، این انفجار بزرگ در منطقه «کراده» واقع در مرکز بغداد رخ داده است. محل انفجار در نزدیکی حسینیه "عبدالرسول علی" و بازاری بوده که در شب‌های ماه رمضان تا وقت سحر بسیار شلوغ است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع امنیتی نوشته است  در این انفجار دستکم 18 نفر کشته و 45 نفر هم زخمی شده‌اند. با توجه به قدرت انفجار احتمال افزایش تلفات وجود دارد. تصاویر منتشر شده از انفجار نخست از وقوع آتش‌سوزی نسبتا بزرگ بعد از انفجار حکایت دارد.

همزمان منابع محلی از وقوع دستکم یک انفجار دیگر در خیابان "الصحه" واقع در منطقه «الشعب» در شمال بغداد خبر داده‌اند. گفته می‌شود در این انفجار هم 4 تن کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند.

 

جبران شکست‌های میدانی داعش با

 

گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت اولین انفجار را بر عهده گرفته و اعلام کرده است در آن 40 نفر از شیعیان را کشته و 80 تن دیگر را زخمی کرده است. حساب‌های کاربری وابسته به داعش هم از وقوع این انفجارها ابراز خوشحالی کرده‌اند.

  

***داعش در سیکلی قرار گرفته که تک تک سرزمین هایی که به دست آورده را از دست می دهد

صاحبنظران معتقدند که به نظر می رسد در حال حاضر داعش در سیکلی قرار گرفته که تک تک سرزمین هایی که به دست آورده را از دست می دهد این اتفاق از چه چیزی ناشی می شود و با  توجه به تجربه ای که نیروهای مسلح عراق و سوریه در جنگ های میدانی به دست آورده اند و همچنین شکست روحی نیروهای وابسته به داعش به نظر می رسد که داعش اکنون در آستانه یک شکست قرار دارد.

 

"بهرام قاسمی" سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با محکوم کردن شدید انفجارهای اخیر در بغداد،  گفت: آزادی فلوجه و شکست های پی در پی نظامی داعش در صحنه های مختلف، آنها  و حامیانشان را بیش از پیش به سوی  اقدامات  مأیوسانه و قتل عام مردم بیگناه کشانده است.

سرکردۀ داعش اخیرا از راهبرد جدیدی استفاده می کند و آن اولویت دادن به گسترش سطح نفوذ تروریسم و انجام حملات خونبار در سایر کشورهای عربی و اسلامی است و هم زمان راهبرد خود در تحکیم موقعیت در اراضی تحت سیطره در عراق و سوریه را هم دنبال می کند.

 

شکست های پی در پی داعش در عراق و سوریه نشان داد که داعش ضعیف شده و توانایی سرزمین گشایی ندارد. "جان برنان"، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد که فعالیت و پیشروی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پس از اینکه بر بسیاری از این مناطق مسلط شدند، در مقایسه با ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته و در حال متوقف شدن است.

جان برنان تاکید کرد که توان گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه رو به زوال است و بهتر است که عملیات مقابله با داعش ابتدا توسط نیروهای عراقی و پس از آن توسط ائتلاف اجرا شود.