بر همین اساس و در خصوص مسائل مربوط به سپاهان، پیشنهاد دوباره پرسپولیس و مسائل دیگر گفت‌وگویی را با خلیل‌زاده انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید. هرچند که شجاع در این گفت‌وگو برخی مسائل را برای اولین بار شفاف سازی کرده است.

اردوی شهرکرد چطور بود؟

اردوی خیلی خوبی بود. تیم خوب و جوان بسته شده و بازیکنان در فصل بدنسازی با انگیزه کار کردند. اردوی مفیدی بود و خودمان را برای لیگ آماده کردیم.

ویسی نشان داده با بازیکنان جوان و گمنام بهتر کار می‌کند.

من سال اول است که با او کار می‌کنم اما خدا وکلیلی ویسی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ  اخلاقی مربی واقعا خوبی است و از او راضی هستیم. همه شرایط مساعد است هرچند که سپاهان از نظر تیمی کاملا عوض شده است و از آن سالی که من در این تیم بودم فقط سه نفر باقی مانده اند و شرایط خیلی تغییر کرده است. از سوی دیگر سیستم ویسی این طور است که با بازیکنان جوان بهتر کار می‌کند و او این موضوع را در صبا و استقلال خوزستان نشان داده است. امیدوارم امسال هم شرایط همین طور باشد تا بتوانیم همان سپاهان واقعی را دوباره بسازیم.

به نظر می‌رسد ویسی حساب زیادی روی تو بازی کرده است؟

ویسی به من لطف دارد و من هم او را دوست دارم. در واقع این دوست داشتن دو طرفه است.

به نظر می‌رسد رابطه‌ات با هواداران خیلی خوب است.

من دو سال سپاهان بودم و خاطرات خوبی از این تیم دارم و گفتم تا زمانی که در این تیم هستم با تمام وجود برای سپاهان بازی خواهم کرد.

گلایه‌هایی هم داشتی مبنی بر اینکه هنوز از سوی باشگاه برای تمدید قرارداد با تو اقدامی نشده است؟

برای اولین بار می‌خواهم برای هواداران سپاهان یک موضوع را شفاف سازی کنم چون آنها شاید از این موضوع بی اطلاع باشند. قبل از اینکه سرباز شوم با سپاهان قرارداد سه ساله بستم که سر 50 میلیون تومان قراردادم به هم خورد. هیچ بازیکنی فکر نمی‌کنم در آن شرایط حاضر می‌شد با سپاهان قرارداد سه ساله ببندد اما من این کار را کردم با این حال مدیران این تیم زیر همه چیز زدند و به همین دلیل الان برای تمدید قرارداد این بحث‌ها پیش آمده هرچند که صحبتی هم از سوی باشگاه با من انجام نشده است. در واقع من برادری‌ام را به هواداران ثابت کردم اما مهم مدیران قبلی سپاهان بودند که مشکل ایجاد کردند. الان هم نیم فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم و اگر این تیم را دوست نداشتم از سپاهان می‌رفتم یا اگر دوست نداشتم هیچگاه قراردادم را سه ساله تمدید نمی‌کردم اما الان یکسری صحبت‌ها را می‌شنوم و ناراحت می‌شوم. الان هم برای اولین بار این حرفها را مطرح کردم تا هواداران همه چیز را بدانند.

 گویا دلت خیلی پر است؟

برخی هواداران می‌گویند فقط نیم فصل قرارداد داری و می‌خواهی از سپاهان بروی اما من قبل از این نیم فصل، قرارداد سه ساله بسته بودم اما مشکل از مدیران بود که زیرش زدند و مشکلی از طرف من نبود چون من دینم را به هواداران ادا کرده بودم. من قرارداد سه ساله بستم اما زیر آن زدند و خلیلیان و خوروش هم شاهد هستند. قبل از سرباز شدن گفته بودم دوست دارم بمانم یعنی خودم گفتم که یک قرارداد سه ساله ببندند تا پس از اینکه بازگشتم دوباره در این تیم بازی کنم اما مشکل ما از همین جا شروع شد که وقتی برگشتم گفتند این قرارداد قبول نیست.

 شاید بحث مسائل مالی مطرح بود؟

اصلا چنین چیزی نیست و می‌توانید از خودشان بپرسید.

 الان هم برخی عکس‌هایی که از تو منتشر می‌شود این استنباط را به وجود می‌آورد که انگار دلت با پرسپولیس است هرچند که آنها هم دوباره برایت پیغام فرستادند؟

نظر لطف پرسپولیس و برانکو است. من قبلا در این مورد صحبت کرده بودم و دیگر دلیلی نمی‌بینم بخواهم در موردش صحبت کنم. الان با سپاهان قرارداد دارم و باید به قراردادم پایبند باشم. الان هم در این تیم هستم و با سپاهان تمرین می‌کنم و آینده همه چیز را مشخص می‌کند.

 بحث همبازی شدنت با سروش رفیعی چه بود؟

 من گفتم با رفیعی همبازی می‌شوم اما مگر معلوم است که کجا می‌خواهم بروم.

می‌گویند این اتفاق در پرسپولیس می‌افتد؟

شاید یک روزی من بخواهم به یک تیم دیگری بروم و شاید هم در سپاهان باشم. آینده همه چیز را مشخص می‌کند. من دوست دارم با سروش باشم و سروش هم دوست دارد با من باشد. بر همین اساس چه نیم فصل و چه سال آینده هر جا باشیم با هم خواهیم بود.

اگر حرفی باقی مانده....

خدا کند محرم زودتر برگردد چون می‌تواند به ما کمک کند برای ویسی هم در سپاهان آرزوی موفقیت دارم.