مقامات ایالت «ویرجینیا» در آمریکا برای تصویب قانونی برای متوقف‌کردن ازدواج دختران 12 ساله تلاش می‌کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، درگیری‌ها بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در این ایالت در حالی شدت می‌گیرد که در فاصله سال‌های 2004 تا 2013 در حدود 4500 دختربچه 12 ساله در این ایالت ازدواج کرده‌اند.

هفته گذشته، مقامات این ایالت قانونی را وضع کردند که در آن به دو شرط به دختران 12 سال اجازه ازدواج می‌داد؛ نخست اینکه ازدواج مشروط به اجازه والدین دختر باشد و دوم اینکه دختر باردار شده باشد.

به گفته فعالان حقوق کودکان این تغییرات به دنبال یک دوره مبارزه طولانی در راستای مخالفت با پدیده ازدواج اجباری انجام شده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که «قاچاق انسان» و «تجاوز به عنف» تحت عنوان ازدواج مهر قانونی می‌خورد.

به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، این قانون به دنبال تصویب قانون حداقل 18 سال برای ازدواج در ایالات مریلند، نیوجرسی و نیویورک به تصویب رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل، در حدود 88 درصد از کشورها در سراسر جهان حداقل سن قانونی برای ازدواج 18 سال است.

طبق گزارش یونیسف، زنانی که در سنین کمتر از 18 سال اقدام به ازدواج کرده‌اند سه برابر بیشتر از همتایان بالای 21 سالشان مورد ضرب و شتم از طرف همسرانشان قرار گرفته‌اند.

در ایالات متحده، قوانین ازدواج در ایالت‌های مختلف متفاوت است؛ در حال حاضر تصور می‌شود در 6 ایالت از ایالات این کشور دختران در سن 16 سالگی با رضایت والدین می‌توانند ازدواج کنند.

بر اساس گزارش این سازمان بین‌المللی، روزانه 33 هزار دختر زیر 18 سال در سراسر جهان مجبور به ازدواج می‌شوند.