لحظات اولیه بامداد امروز حمله‌ای انتحاری در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد سبع الدجیل فرزند امام هادی علیه‌السلام و عموی امام زمان عج‌الله تعالی فرجه در شهر بلد صلاح‌الدین عراق صورت گرفت که طبق آخرین اخبار دریافتی، ٣٥ شهید و ٦٥ مجروح بر جای گذاشت. این حمله انتحاری با حملات خمپاره‌ای همزمان به مرقد مطهر پشتیبانی می‌شد.

حفاظت سامرا، بلد و مرقد سید محمد علیه‌السلام بر عهده سرایا السلام وابسته به مقتدی صدر است و دور محوطه آستانه دیوار بتونی 3 متری کشیده شده و یک مقر ارتش، شبانه روز از این مرقد محافظت می‌نمود. به همین دلیل نفوذ به این مکان مقدس به این آسانی میسر نیست، لذا فرد انتخار کننده با وجود تمام ترفندهای به کار برده و شبیه کردن خود به حشد الشعبی نتوانست به داخل حرم نفوذ کند و طبق گزارشات رسیده به خبرنگار افکارنیوز، در اثر این عملیات انتحاری به محوطه داخلی حرم هیچ آسیبی وارد نیامده است.

داعش مسئولیت حمله به آستانه مقدسه را  بر عهده گرفت.

 در مورد آستانه سید محمد علیه‌السلام بیشتر بدانیم

این آستانۀ مبارکه، در مسیر اصلی راه سامرا نیست و با راه اصلی فاصله دارد. شیعیان عرب زبان برای این بزرگوار درست همان احترامی را قائل هستند که شیعیان فارسی زبان به ویژه ایرانیان برای حضرت ابالفضل العباس علیه‌السلام قائل‌اند.

وی نه تنها نزد شیعه بلکه نزد اهل سنت و اعراب بادیه‌نشین هم از جایگاه رفیعی برخوردار است. آنان نیز احترام او را دارند و از جنابش می‌ترسند؛ از این‌رو هرگز قسم دروغ به او نمی‌خورند و پیوسته از اطراف برای او نذر می‌برند و مرقدش فصل الخصومه‌ی بسیاری از اختلاف‌ها و مشاجرات است؛ چرا که وقتی امر منتهی به قسم به‌امامزاده محمد می‌شود، منکر از قسم خوردن نکول می‌کند و حق را به طرف دعوا می‌دهد تا مبادا مورد خشم و نفرین آن بزرگوار قرار گیرد. ایشان بسیار حاجت دهنده و محترم هستند

گفتنی است ساکنان اطراف مرقد اکثرا اهل سنت ولی از ارادتمندان این امامزاده هستند و عملیات انتحاری مذکور برای تفرقه بین شیعه و سنی صورت گرفته است.

photo_2016-07-08_09-01-26photo_2016-07-08_09-01-19photo_2016-07-08_09-01-14photo_2016-07-08_09-01-08