در پي کشته شدن ۴ سرباز ايتاليايي در افغانستان، وزير دفاع ايتاليا اعلام کرده است که احتمالا دستور بمباران برخي مناطق افغانستان را صادر خواهد کرد.


به گزارش سرویس بین الملل " افکار " به نقل از خبرگزاری کانادا، ایگنازیو لاروسا وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرده است، قصد دارد به جت‌های ارتش این کشور اجازه دهد، برخی از اهداف مورد نظر را در مناطق مختلف افغانستان، بمباران کنند.

وی در این باره گفت، جنگنده‌های ایتالیایی به خواست وی تا کنون از بمب‌های کوچک استفاده می‌کردند اما در آینده لازم است که به بمب‌های نیرومندتری تجهیز شوند.

این تصمیم واکنشی است به حمله روز شنبه شبه‌نظامیان طالبان به نیروهای ایتالیایی در ولایت فراه که به کشته‌شدن ۴ تن از آنان منجر شد.

به گفته لاروسا، در صورت تصویب این پیشنهاد از سوی پارلمان ایتالیا، طرح جدید وی اجرا خواهد شد.

پرس تی وی در این رابطه گزارش داد: هم اکنون حدود ۳هزار و پانصد سرباز ایتالیایی در افغانستان مستقر هستند و تا کنون ۳۴ تن از آنان جان خود را در این کشور جنگ‌زده از دست داده‌اند.

مقامات ایتالیا متعهد شده‌اند که از سال آینده به تدریج سربازان خود را از افغانستان خارج کنند.

از ابتدای سال ۲۰۱۰ تاکنون ۵۶۴ نظامی خارجی در کشور افغانستان کشته شده‌اند. این میزان تلفات، سال جاری میلادی را به خونین‌ترین سال برای نیروهای تحت امر امریکا از زمان تهاجم آنان به افغانستان در سال ۲۰۰۱، تبدیل کرده است.

ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان و هزینه‌ها و تلفات سنگین و فزاینده ناشی از آن، اعتراض مردم کشورهایی که در لشگر کشی به افغانستان سهم دارند را برانگیخته و باعثشده است تا تقاضای آنان برای بازگشت نیروهای نظامی، به شدت افزایش یابد.

/ب+