مقاومت سرسختانه زنان محافظ قذافی در سرت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، یک منبع نظامی از انقلابیون لیبی اعلام کرد که هم اکنون انقلابیون در پیشروی خود به مرکز شهر سرت با مانع بزرگی به نام زنان محافظ قذافی مواجه هستند.

وی گفت: این محافظان که تعداد آنها به ۴۰۰ زن می‌رسد، گردانی تحت عنوان " افسران زن پلیس " تشکیل داده و به عنوان تک‌تیرانداز بر پشت بام‌ ساختمان‌های بلند مستقر شده و با هدف قرار دادن انقلابیون مانع پیش‌روی آنها به مرکز شهر می‌شوند.

این منبع نظامی در ادامه افزود: از زمان آغاز درگیری‌های سرت تاکنون بیش از ۵۰ نفر از انقلابیون کشته شدند که در میان آنها تعدادی فرمانده میدانی هم مشاهده می‌شود.

معمر قذافی از جمله انگشت شمار رهبران جهان بود که عادات و خوی و منش عجیب و غریبی داشت که در بسیاری موارد همه را شگفت‌زده می‌کرد و از جمله این عادات عجیب و غریب داشتن حدود ۵۰۰ محافظ شخصی زن از ملل و طوایف مختلف جهان بود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از محافظان شخصی القذافی این محافظان زن در یگانی ویژه به مراقبت از قذافی اشتغال داشتند و افرادی که کاندیدای احراز این سمت می‌شدند، آموزش‌های بسیار پیشرفته‌ای را می‌دیدند که در آنها بر آموزش تیراندازی با انواع سلاح‌های کمری و مسلسل‌ و ورزش‌های خشن مانند کاراته و جودو تأکید ویژه‌ای می‌شد.

مأموریت این افراد البته تنها محافظت از قذافی نبود، بلکه آنها همواره با وی بودند و گاه در امور شخصی وی مانند پوشیدن قبای بلندش به او کمک میکردند.