فروش داروهای مرگ آور در باشگاه ها

گروه ورزشی- سازمان غذا و دارو در 9 ماه گذشته سعی کرد با جدیتی با این معضل برخورد کند اما متاسفانه خرید و فروش مکمل ها و داروها و ... همچنان به صورت پنهانی در باشگاه های ورزشی انجام می شود.

به گزارش افکارنیوز، البته بسیاری از مغازه ها در سطح شهر هستند که اقدام به فروش انواع مکمل ها می کنند و بازارشان نیز بسیار پررونق است زیرا در مقایسه با داروخانه ها،هیچ محدودیتی برای عرضه انواع برندها ندارند در حالی که واردات این مواد به صورت قاچاق انجام می شود

بر خلاف باور عمومی این روزها مصرف مکمل ها و داروها تنها مختص آقایان نیست و برخی از بانوان ترجیح می دهند برای داشتن بدنی زیبا و ورزشکاری دست به هر کاری بزنند.

فریبا اسدی از جمله علاقه مندان رشته بدنسازی می گوید: بسیاری از خانم ها از چاقی موضعی رنج می برند و حاضرند برای رسیدن به وزن دلخواه و هیکل ایده آل هرکاری کنند در این میان متاسفانه بعضی از مربیان از این مساله سوء استفاده کرده و خانم ها را به مصرف انواع داروها و مکمل ها تشویق می کنند.

وی اظهار می کند: اگر خواهان رسیدن به شرایط ایده آل آن هم در کوتاه ترین زمان هستید، به حتم با توصیه مربی خود به استفاده همزمان از مکمل‌ها و داروهای چربی‌سوز، همراه با برنامه ورزشی مواجه می شوید.

وی تصریح می کند: استفاده از مکمل ها و وداروها به ویژه چربی سوزها به مساله ای عادی بین خانم های ورزشکار تبدیل شده و در این زیمنه رقابتی تنگاتنگ وجود دارد مبنی بر اینکه چه کسی در پایان ماه شرایط بهتری خواهد داشت.

وی ادامه می دهد: بعضی از مربیان بدنسازی، ترجیح می دهند ورزشکاران در کنار ارائه برنامه ورزشی و تمرینات خاص از پروتیین‌ها استفاده کنند زیرا می دانند در بازه زمانی 3-6-9 ماهه امکان ندارد بدن در اثر ورزش تغییرات شگرف کند بنابراین برای دستیابی به تغییرات فوری مصرف این داروها و مواد را الزامی می کنند و به این صورت پس از مدتی فرد به مصرف این مکمل ها و داروها معتاد شده و نمی تواند آن را ترک کند زیرا زیبایی اندام خود را از دست می دهد.

وی درباره وضعیت فروش مکمل ها و داروها در باشگاه ها توضیح می دهد: این کار به صورت آشکار و علنی انجام نمی شود بلکه مربی با توصیه مصرف مکمل یا داروهای خاصی از ورزشکار مبلغی را می گیرد و پس از تهیه مواد با وی قرار گذاشته و مکمل را تحویل نمی دهد.

وی می افزاید: به عبارت بهتر این پروسه در باشگاه انجام نمی شود و مربیان اقدام به خرید و فروش مکمل ها و مواد و ... به ورزشکاران می کنند.

فریبا عنوان می کند: بارها دیده ام ورزشکاران به دنبال خرید مکمل هایی مانند پروتیین‌ها، وِی، ماکسی مایز، امینو اسیدها و کراتین هستند زیرا با مصرف آنها می توانند به سرعت به حجم عضله‌ های خود بیافزایند.

وی تصریح می کند: چند بار برای کاهش وزن قرص های چربی سوز مصرف کردم اما متاسفانه دچار معده درد شدم و وقتی موضوع را با مربی درمیان گذاشتم این مساله را عادی دانست و بر استفاده مجدد دارو اصرار کرد.

وی ادامه می دهد: خانواده ام وقتی در جریان این مساله قرار گرفتند اجازه ندادند به آن باشگاه بروم و با مشورت با پزشک متوجه شدم چه خطری را از سر گذارنده ام زیرا بیشتر این قرص ها حاوی مواد مخدر است و می توانست موجب اعتیادم شود.

این بانوی ورزشکار می گوید: چند ماهی است زیر نظر یک مربی با وجدان تمرین می کنک که فقط با تمرینات ورزشی وزنم را کاهش داده و اجازه مصرف هیچ گونه مکمل و دارو و ... را ندارم .

وی خطاب به سایر بانوان اظهار می کند: سلامت خود را به خاطر کاهش وزن و با مصرف داروهای تجویز شده در باشگاه های ورزشی به خطر نیاندازید زیرا ارزش ندارد انسان سلامت و یا جان خود را از دست بدهد.