امشب همه ایران منتظر نیمه نهایی تمام ایرانی

سرویس ورزشی افکارنیوز- روز دوم دور برگشت مرحله یکچهارم نهایى لیگ قهرمانان آسیا امروز با دو دیدار به پایان مىرسد و نمایندگان اصفهانى ایران مقابل حریفان خود صف آرایى خواهند کرد.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، ذوب آهن و سپاهان در شرایطى به ترتیب مقابل سامسونگ کره و السد قطر قرار مى‌گیرند که وضعیت کاملاً متفاوتى نسبت به یکدیگر دارند.
شاگردان منصور ابراهیم‌زاده ۲ هفته قبل در سوان کره‌جنوبى موفق شدند تساوى ارزشمند یک بر یک را مقابل سامسونگ کسب کنند و تا حدودى با خیالى آسوده در فولادشهر مقابل این تیم کره‌اى به میدان خواهند رفت.

ذوبى‌ها در لیگ ایران با یک بازى کمتر در مکان هفتم قرار دارند و در مقابل سوان سامسونگ بلووینگز در کى‌لیگ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.
نکته جالب در این تیم کره‌اى دیدارهاى بدون شکست این تیم است، سوان در ۱۰ دیدار اخیر خود شکست نخورده و در اکثر بازى‌هایش پیروز میدان بوده است.
این تیم در بازى‌هاى اخیر خود تنها ۲ تساوى داشته که آخرین آن مقابل شاگردان منصور ابراهیم زاده رقم خورده است.

در جدال امروز بدون شک نماینده کره با ترکیب هجومى به میدان خواهد رفت تا بتواند با پیروزى و یا کسب تساوى بالاتر از یک گل شرایط صعود به مرحله بعد را براى خود فراهم کند.

از طرفى شاگردان ابراهیم‌زاده به خوبى بر این نکته واقف‌اند که دل‌بستن به دفاع صرف و خوابیدن در باد تساوى ارزشمند خارج از خانه در مقابل این تیم خطرناک به راحتى وداع آن‌ها را با لیگ قهرمانان به همراه خواهد آورد.

‌دیدار رفت نشان داد که حریف کره‌اى تا چه اندازه قدرت بالایى در سانتر ارسال توپ از جناحین دارد و گل تساوى بخش آن‌ها نیز بر روى این ارسال‌هاى مواج و خطرناک به ثمر رسید و البته از خصیصه بارز " سرعت " در تیم‌هاى شرقى هم نباید به آسانى گذشت؛ اما در مقابل ابراهیم‌زاده نشان داده که با فوتبال منظم و یک‌دست شاگردانش راه برترى مقابل این رقیبان را مى‌داند. بدون شک جدال امروز دو قدرت غرب و شرق آسیا بسیار زیبا و دیدنى خواهد بود.

در دیگر بازى این مرحله سپاهان در قطر با السد روبرو خواهد شد، دیدارى که در آن نماینده کشورمان در اصفهان با نتیجه یک بر صفر به برترى رسید و بسیار امیدوارانه به دیدار برگشت مى‌نگریست و حضور خود را در نیمه نهایى لیگ قهرمانان متصور بود؛ اما پس از بازى خبرى منتشر شد که بار دیگر فوتبال ایران را وارد شوک جدیدى کرد.

استفاده از بازیکن ۲ اخطاره این بار در ترکیب یکى از حرفه‌اى‌ترین باشگاه‌هاى کشورمان احتمال باخت سپاهان را مقابل نماینده قطر به همراه داشت و در نهایت روز گذشته و زمانى که کاروان سپاهانى‌ها در راه قطر بودند خبر شکست این تیم در رسانه‌ها منتشر شد تا ضربه‌اى دیگر بر پیکره فوتبال کشورمان وارد شود و در بازى که پیروزى از آن نماینده کشورمان بود به دلیل یک اشتباه کودکانه و استفاده از بازیکن ۲ اخطاره در درون دوازه) رحمان احمدى(۳ بر صفر بازنده شد تا این تیم از نظر روانى افت فاحشى را متحمل شود و در مقابل حریف قطرى قبل از برگزارى این بازى رویاى خود را براى حضور در مرحله نیمه‌نهایى محقق شده ببیند.

بدون شک بدون درنظر گرفتن راى کمیته انضباطى، سپاهان شانس بالایى براى صعود به مرحله نیمه‌نهایى این پیکارها داشت؛ اما راى به بازنده شدن این تیم شرایط بسیار دشوارى را براى شاگردان لوکا بوناچیچ رقم خواهد زد.

تیمهاى صعود کننده این دو دیدار در مرحله بعد با یکدیگر روبرو خواهند شد و در شرایطى که احتمال رویارویى نمایندگان کشورمان و حضور یکى از این تیمها در فینال لیگ قهرمانان بالا بود، راى کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنى بر شکست ۳ بر صفر سپاهان، احتمال رویارویى نمایندگان کشورمان و حضور یک تیم ایرانى در فینال را بسیار اندک کرد.