به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران درباره نتیجه اجرای قانون تعزیراتی بازار اجاره اظهار کرد: نسبت به سال گذشته بنا به آمار اعلام شده توسط مشاوران املاک ثبت اجاره با منطقی که ما اعلام کرده بودیم، افزایش یافته است.

ماموریت برای اجرای بسته اجاره

وی با بیان این‌که برای حدود هفت هشت درصد، اعمال قانون شده است، خاطرنشان کرد: اکنون فصل اجاره‌ به پایان رسیده است و به معاون اقتصاد مسکن وزارتخانه ماموریت دادم که از الان تا شب عید بسته‌ای را زیر نظر اساتید دانشگاه، کسانی که در این حرفه تجربه دارند و بنگاه‌های معاملاتی تهیه کنند که شرمنده مردم نشویم.

ورود مشاوران املاک به مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا بنا شده واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان به مشاوران املاک واگذار شود؟ تصریح کرد: به مشاوران املاک گفتیم که کار کارگزاری کنند یعنی مسکن را بدهیم کارهای فروش اقساطی، اخذ دفترچه و پایان کار انجام دهند ما حتما موافقیم یعنی هر کسی بتواند کار کارگزاری کند با قیمت مشخص برای هر واحدی که تحویل می‌دهد و کارها را انجام می‌دهد پولی به آنها بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در این راستا با رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک مذاکره کرده‌ایم و اگر بتوانند وارد شوند حتما استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تجربه خوبی از ورود بخش خصوصی داریم.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای مسکن مهر زمانی زمین پیدا نمی‌شد، ‌زمانی فوندانسیون و سقف و … اکنون هم باید مسئله آب و برق را حل کنیم بعد از مدتی هم که ساخته شد و می‌گویند که فضای سبز ندرد، استادیوم ندارد که این روند شهرسازی است.

جرم ما این است که ساختمان‌ها را زود ساخته‌ایم

نیکزاد در ادامه درباره مشکل تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر تصریح کرد: وقتی ۹۶ هزار واحد ساخته می‌شود فشار قابل توجهی به دستگاه‌های آب، برق و گاز و تلفن می‌آید آقای استاندار اعلام کرده واحدهایی که افتتاح شدند آب و برق دارند من هم می‌گویم ما بدون آب و برق واحدی را افتتاح نکردیم.

وی ادامه داد: بقیه واحدها هم که باید افتتاح شود به شدت در حال کار هستند اما بنای ما و شما این است بدون آب و برق واحدی افتتاح نشود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صد هزار واحد عدد بزرگی است و فشار زیادی را به دستگاه زیربنایی میآورد، خاطرنشان کرد: شهادت میدهم با همه توان کار میکنند که واحدی بدون خدمات زیربنایی افتتاح نشود اما جرم ما این است که ساختمانها را زود ساختهایم آنها هم پیش میروند اگر تحمل کنید مشکل حل میشود.