به گزارش پانا، محمدرضا رضایی کوجی در خصوص صحت گران شدن قیمت داروها از سوی دولت اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و برنامه ای برای گران کردن داروها در دست نیست چرا که دارو جزو کالاهایی است که شامل یارانه می شود و در بحث یارانه ها بر تامین هزینه های دارو تاکید فراوان شده است.
وی ادامه داد: در همین زمینه باید گفت که قیمت دارو در حال حاضر تغییری نخواهد کرد و اگر کسی اقدام به چنین کاری کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم ایران آیا داروهای کمیاب در دسترس بیماران قرار خواهند گرفت یا نه اینگونه پاسخ داد: هم اکنون در کشور بیماری وجود ندارد که داروی آن در کشور عرضه نشده باشد. سعی ما بر اینست که داروها را از کشورهایی وارد کنیم که با آنها ارتباط مسالمت آمیز داریم اما تحریم ها نتوانسته بر عرضه دارو در کشور تغییراتی ایجاد کند.
رضایی با اشاره به اینکه برای ورود دارو در کشور مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: مشکل ما با وزارت بهداشت بر سر این موضوع است که چرا این وازرتخانه از کشورهایی دارو وارد می کند که ارتباط مناسبی با ایران ندارند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد اما مجلس نظارتی در این زمینه نخواهد داشت زیرا این موضوع مربوط به وزارت بهداشت و درمان است.