یک عضو ارشد منافقین پیرامون اظهارات روز گذشته ترکی الفیصل درباره سرکرده گروهک تروریستی منافقین در اجتماع پاریس گفت:  ترکی الفیصل از بابت احترام این واژه را بکار برده و منظورش مردن او نبوده است.!


گفتنی است؛ برخی منابع رسانه ای اخیرا گزارش دادند که شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان ساعتی پیش  در سخنرانی خود در اجتماع سالانه حامیان گروهک منافقین در "پاریس"، چندین بار از لفظ «فقید» و «درگذشته» برای اشاره به رجوی استفاده کرد.  پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر فرار سرکرده منافقین از عراق به عربستان، پس از حمله آمریکا به این کشور، منتشر شده بود.
 

 
برخی رسانه ها گزارش دادند که سرکرده گروهک منافقین، از فروردین سال 1382 یعنی درست از زمان حمله آمریکا و هم پیمانانش به عراق تاکنون، هیچ گونه حضوری در مجامع عمومی نداشته و حتی تصاویر جدیدی نیز از وی منتشر نشده است.


این موضوع سبب شد تا بسیاری مدعی شوند  که "رجوی" در حمله جنگنده های آمریکایی به اردوگاه اشرف، در خلال حمله علیه صدام، به همراه 20 تن دیگر از اعضای این گروهک از بین رفته است.    

 اکونومیست در سال ۲۰۰۹ نوشت از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد هر چند که اکثریت عقیده دارند که او زنده نیست.

هادی شمس حائری، عضو سابق شورای مرکزی منافقین و از سرکرده های این گروهک، درباره این پیام های کتبی در نوشتاری می گوید: جعل «پیام» تنها برای پاسخ به پرسش آزار دهنده «رجوی کجاست؟» هست، تا بگویند «رجوی هست»؛ اما رجوی هنوز «نیست»، زیرا اگر بود، باید خود را نشان می داد تا نیروهایش او را باور کرده و حضور او بتواند اوضاع نابسامان سازمان را بسامان کند، اما رجوی هنوز غایب است و ... غیبت رجوی همچنان ... فرقه را آزار می دهد و نه تنها مساله ای از سازمان حل نکرده است که ابهام را بیشتر هم کرده ...


او در ادامه می افزاید: اسامه بن لادن با همه محدودیت هایی که سرویس های جاسوسی غرب و به ویژه آمریکا برای او پدید آورده و همواره در تعقیب اوست، هر از گاهی، پیامی شفاهی و یا نوار ویدئویی بیرون می دهد. مگر سرکرده منافقین از چه محدودیتی بیشتر از بن لادن دارد که نمی تواند پیام صوتی و یا تصویری منتشر کند و در اختیار رسانه ها قرار بدهد؟ امکانات مجاهدین که کمتر از القاعده نیست.

حتی دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس  نیز در خبری در فروردین سال ۸۸ به کشته شدن مسعود اعتراف کرد و گفت: از زمان اشغال عراق توسط نیروهای امریکایی خبری از آقای رجوی نیست هرچند اکثرا معتقدند که وی مرده است.

در حقیقت به هلاکت رسیدن "مسعود رجوی" و گمانه زنی ها در این زمینه ریشه در اتفاقات سال 2003 میلادی و پس از آن دارد که شواهد نشان می دهد مسعود رجوی در برهه ای حتی با فایل صوتی با مخاطبان خود نتوانسته ارتباط برقرار کند. همچنین برخی نیز حمله موشکی به پایگاه اشرف را علت کشته شدن "مسعود رجوی " می دانند و گفته شده که "رجوی" را در پاریس" به خاک سپرده اند و قبر وی در آنجاست. 

شایان ذکر است نوری زاده گفت : واژه مرحوم در عربی هم برای مرده استفاده می شود و دارند زمینه را فراهم می کنند. 

اما این در حالی است که شاهین قبادی به رادیو فردا گفت که برداشت غلط از سخنان فیصل شده و اخبار شرق الاوسط و غیره صحت ندارد.