هر چند پیشینه روابط آل سعود و گروهک تروریستی منافقین به زمان تشکیل این فرقه برمی‌گردد و طی سالیان اخیر این روابط به صورت گسترده و عمیق میان دو طرف برقرار بوده است، اما اخیرا این روابط از حالت تقریبا غیر علنی خود خارج شده و علنی و آشکار شده است که مهمترین نشانه و سند آن، حضور یکی از مهمترین شاهزادگان آل سعود و رئیس سابق سازمان اطلاعات این رژیم در تجمع فرقه رجوی و مزدوران دعوت شده به آن است.

شاهزاده سعودی در این تجمع که رسانه‌های سعودی با آب و تاب فراوان، آن را پوشش داده و حتی شبکه سعودی العربیه به طور ویژه به آن پرداخت،‌ادعاهای مضحکی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اصل مترقی ولایت فقیه مطرح کرد.

الفیصل همچنین به منافقین وعده پیروزی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی داد و با تاکید بر حمایت همه جانبه سعودی‌ها از فرقه رجوی مدعی شد ایران در مسائل کشورهای عربی دخالت می‌کند، اما ریاض مانع این دخالت خواهد شد.

                                  اظهارات ترکی فیصل در نشست منافقین و بازتاب آن در عکاظ؛ شاهزاده سعودی خبر مرگ مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی را اعلام کرد

حضور این شاهزاده سعودی در نشست منافقینی که دستانشان به خون ده‌ها نفر از مردم بیگناه ایران آغشته و آلوده است، و توصیف آنها به عنوان گروه مقاومت در رسانه‌های سعودی، بار دیگر عمق کینه‌ آل سعود از ملت ایران را آشکار کرد.

 

 

اما سئوالی که اکنون مطرح است، چرا آل سعود دقیقا در این برهه زمانی، روابط گسترده پنهانی و غیر  علنی خود با گروهک تروریستی منافقین را با اعزام یکی از مقامات بلندپایه امنیتی و اطلاعاتی سابق و تاثیرگذار فعلی در این رژیم به نشست فرقه رجوی در پاریس علنی کرد؟ دلایل تبلیغ گسترده اظهارات سرکرده منافقین و افراد دعوت شده به آن علیه جمهوری اسلامی ایران چیست؟ به عبارت دیگر چرا رژیم آل سعود بی‌محابا و گستاخانه به حمایت علنی و آشکار از عاملان ترور و کشتار ده‌ها هزار شهروند بیگناه ایرانی پرداخته است؟

حسین امیر عبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان گفته است: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین به ویژه در سال های اخیر تردیدی به خود راه داد، این اظهارات تایید می کند که  حمایت های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال آن همواره در دستور کار ریاض بوده است.

رسانه‌های سعودی مدعی شرکت یکصد هزار نفر از ایرانیان مقیم خارج در نشست اعضای فرقه رجوی شدند، این در حالی است که تصاویر منتشر شده از این نشست عمق دروغگویی و بزرگنمایی این تجمع از سوی رسانه‌های آل سعود را نشان می‌دهد. حضور افرادی همچون صالح القلاب وزیر اطلاع رسانی سابق اردن که به موضع‌گیری خصمانه علیه ایران و حمایت از تکفیری‌ها مشهور است و شخصیت‌های عربی ضد ایرانی از برخی کشورهای جهان با دلارهای سعودی و حضور شخص ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات آل سعود، نشست امسال منافقین کوردل در پاریس را متفاوت از سال‌های قبل نشان داد.

ادعای رسانه‌های سعودی درباره تجمع منافقین: 100 هزار ایرانی در پاریس خواستار سقوط نظام ولایت فقیه شدند!

 

چرا یک مقام بلندپایه سعودی با شرکت در یک نشست خصمانه علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران علنا به همبستگی با گروهکی می‌پردازد که از زمان تشکیل آن مرتکب جنایات فراوانی علیه ملت ایران شده است و رویکرد تحریک‌آمیز آل سعود علیه ایران شکل علنی‌تر به خود می‌گیرد؟ با نگاهی به سیاست‌های سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 تا کنون، بهتر می‌توان به چرایی مشارکت ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات آل سعود در نشست اعضای گروهک تروریستی منافقین پی برد؟

حکومت آل سعود زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشت که شورای موسوم به شورای همکاری خلیج فارس را با شرکت رژیم‌های مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس با هدف مقابله با انقلاب اسلامی ایران سازماندهی و تشکیل داد.

این رژیم در ادامه با تحریک صدام معدوم دیکتاتور سابق عراق، زمینه جنگ تحمیلی هشت ساله این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد تا به خیال خام این رژیم، بتواند این نظام مقدس را سرنگون کند،‌اما نه تنها این رویا محقق نشد، بلکه صدامی که آل سعود و دیگر رژیم‌های مرتجع همچون ماری در آستین خود پرورش داده و انواع سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته را در کنار ده‌ها میلیارد دلار در اختیارش قرار دادند و مرتکب جنایات بی‌شماری علیه ملت ایران و حتی علیه ملت عراق شد، پس از پایان جنگ افروزی علیه ایران، به یکی از همین حامیانش یعنی کویت حمله و آن را اشغال کرد.

آل سعود همزمان با جنگ تحمیلی صدام معدوم علیه جمهوری اسلامی ایران، جنایت هولناکی را علیه حجاج ایرانی در سرزمین مقدس وحی و در جوار امن الهی مرتکب شد و صدها زائر ایرانی را به خاک و خون کشید.

آل سعود از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کمک‌های فراوانی را در اختیار فرقه رجوی قرار می‌داد و حتی در تجاوز شکست خورده منافقین به ایران هم به عنوان تحریک‌کننده و مشوق این فرقه مشارکت داشتند که آن توطئه هم ره به جایی نبرد.

سرنگونی رژیم صدام در سال 2003 افول و اضمحلال فرقه تروریستی منافقین را به دنبال داشت تا جایی که با فشارها و درخواست‌های فزاینده ملت عراق که از جنایات این گروهک در دوره دیکتاتور معدوم به ستوه آمده بودند، مهمترین پایگاه این گروهک یعنی اردوگاه اشرف برچیده شد و تروریست‌های باقی مانده در کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد جمع‌آوری شدند تا زمینه اخراج آنها از عراق فراهم شود که به گفته مقامات عراقی، خودداری کشورهای مختلف حتی حامیان منافقین از پذیرش آنها سبب ادامه حضور این تعداد در عراق شد،‌اما ملت عراق همچنان بر اخراج تروریست‌های باقی‌مانده از کشورشان اصرار می‌کنند.

 

 

البته حضور ترکی الفیصل شاهزاده بلندپایه سعودی و دیگر شخصیت‌های و مقامات عربی سابق ضد ایرانی در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس نباید این‌گونه تلقی شود که آل سعود سیاست جدیدی را در قبال ایران در پیش گرفته است،‌چرا که سیاست سعودی‌ها طی سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، سیاست‌های واضح و بدون هیچ گونه ابهامی بوده و دشمنی و کینه‌توزی ویژگی مهم این سیاست از آن موقع تا کنون بوده و تغییری نکرده است،‌تنها تغییر، علنی‌تر شدن این سیاست‌های خصمانه طی پنج سال اخیر یعنی از هنگام شکل‌گیری جنگ جهانی تمام عیار علیه سوریه یکی از اعضای محور مقاومت و حزب الله و تشدید اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

آل سعود بیش از پنج سال  است که میلیارد‌ها دلار برای تشکیل و تجهیز و تسلیح گروه‌های تروریستی مزدور از سرتاسر جهان هزینه کرده و آنها را به سوریه گسیل داشت تا به خیال واهی‌اش، زمینه سرنگونی نظام سوریه را فراهم کنند، اما تنها ارمغان این رژیم برای ملت سوریه، کشتار و ویرانی بوده است، با این حال هیچ یک از توطئه‌ها و نقشه‌های سعودی‌ها علیه سوریه به نتیجه نرسید و یکی از این مقامات کینه‌توز ‌آل سعود یعنی سعودالفیصل که بیشترین موضعگیری‌‌های خصمانه را علیه محور مقاومت و سوریه داشت،‌آرزوی سقوط این نظام مقاوم را با خود به گور برد.

طی سال‌هایی که از جنگ جهانی  علیه سوریه می‌گذرد، مقامات سوری از پیشنهادهای وسوسه‌انگیز آل سعود پرده برداشتند و حتی تاکید کردند سعودی‌ها به دمشق وعده داده‌اند در صورتی اعلام پایان همپیمانی با جمهوری اسلامی ایران و پیوستن به اردوگاه سازشکاران به سرکردگی ریاض، بساط تروریست‌های مزدورشان در سوریه برچیده خواهد شد و امنیت و آرامش را به سوریه بازخواهند گرداند.

دخالت‌های نظامی آشکار عربستان در بحرین برای سرکوب انقلاب مسالمت آمیز مردم این کشور و مداخله ویرانگر در عراق از دیگر ویژگی‌های سیاست‌های ماجراجویانه آل سعود در منطقه است.

 

 

یکی از ویژگی‌های مهم سیاست‌های رژیم آل سعود، تحریک کشورهای دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است که مهمترین آن در مسئله جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس و تحریک مستمر شیخ‌نشین امارات علیه ایران و حمایت از ادعاهای آن بوده است.

خصومت‌ورزی آل سعود با ملت ایران در مسئله هسته‌ای بیشتر شد و همسویی کامل رژیم با اشغالگران قدس را به جهانیان نشان داد، مقامات سعودی دیدارها و نشست‌های خود با مقامات صهیونیستی را علنی‌ کردند تا نشان دهند هیچ مانعی در مقابل خود برای سازش با دشمن شماره یک امت اسلام و غاصبان سرزمین ملت فلسطین نمی‌بینند.

فاجعه منا و قتل فجیع هزاران حاجی بیگناه از کشورهای مختلف که دست‌کم 500 نفر آن از جمهوری اسلامی ایران بودند و حادثه سقوط جرثقیل بر روی سر هزاران حاجی در جوار کعبه مشرفه و جنایت ضد بشری رژیم در اعدام شیخ نمرباقر النمر روحانی برجسته شیعی عربستانی، رژیم آل سعود را در تنگنای شدید قرار داد و بار دیگر انتقادها از آل سعود به سبب بی‌کفایتی و سوء مدیریت موسم حج را به دنبال داشت و این رژیم برای فرار از این ورطه به قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران متوسل شد تا بتواند فشارهای گسترده  افکارعمومی علیه خود را کاهش دهد.

این رژیم با تکیه بر دلارهای بادآورده نفتی،‌برخی کشورهای فقیر و ضعیف را وادار به قطع روابط با تهران کرد.

آل سعود از فروردین 94 جنگ ویرانگری را علیه کشور یمن آغاز کرد و به گمان خود می‌خواست طی یک هفته صنعا را اشغال کند و تومار انقلاب یمن را در هم پیچد، اما مقاومت و ایستادگی جانانه مردم و انقلابیون یمنی، تمام محاسبات متجاوزان سعودی را به هم زد و تلفات و خسارت‌های سنگینی را به این رژیم تحمیل کرد به طوری که پس از گذشت بیش از یک سال از ماجراجویی نظامی به گفت‌وگوهای سیاسی با جنبش مردمی انصارالله یمن تن دادند و حاضر شدند امتیازهای زیادی بدهند تا از باتلاق یمن خارج شوند.

در یک کلام می‌توان دلیل آشکار شدن حمایت‌های آل سعود از گروهک تروریستی منافقین و تشدید دشمنی و خصومت‌ورزی با جمهوری اسلامی ایران را در شکست‌ها و ناکامی‌ این رژیم در مناطق مختلف به ویژه در سوریه و یمن جست‌وجو کرد. با این حال آل سعود از یک حقیقت غافل است و شاید نمی‌خواهد به آن اعتراف کند، این‌که گروهک تروریستی منافقین عملا به یک مهره سوخته و مرده متحرک تبدیل شده است، این گروهک زمانی که صدام معدوم به لطف دلارهای نفتی آل سعود و دیگر شیوخ نفتی و حمایت‌های گسترده تسلیحاتی و مالی آنها و غرب در همسایگی ایران نتوانست گزندی به جمهوری اسلامی ایران وارد کند، جز آنکه دست به ترورهای کور و ناجوانمردانه علیه شهروندان بیگناه بزند،‌ اکنون که مهمترین پایگاه و مقرشان یعنی اردوگاه  اشرف با فشار ملت و دولت عراق بسته شده و معدود تروریست‌های باقی مانده در عراق هم منتظر دریافت پناهندگی از کشورهای حامی خود هستند که تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند،‌در این شرایط که فرقه رجوی در اوج ضعف و سرخوردگی و ناتوانی به سر می‌برد، بازی آل سعود با این برگه سوخته در حقیقت چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ است که هیچ سودی برای حاکمان حجاز ندارد و فقط نفرت و انزجار بیشتر ملت مقاوم ایران را که بزرگترین قربانی تروریسم مورد حمایت آل سعود و آمریکا هستند، از حکام حجاز و اربابانشان را به دنبال خواهد داشت.

بهترین تعبیر و تفسیر درباره سیاست‌ها و رویکرد خصمانه آل سعود علیه ملت‌های مسلمان منطقه و محور مقاومت از زبان سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان بیان شده جایی که گفته بود: آل سعود جام کینه‌هایش را جرعه جرعه سر می‌کِشد. بازی سعودی‌ها با کارت سوخته منافقین کوردل که با جنایات تروریستی خود، خون به دل ده‌ها و شاید صدها هزار خانواده‌ ایرانی کرده‌اند، عمق کینه‌توزی، کوته‌فکری و سرخوردگی آل سعود را نشان می‌دهد،‌چرا که سرکرده‌های فرقه رجوی ساکن هتل‌های چند ستاره پاریس که رگ حیاتشان تنها به دلارهای غربی و سعودی بند است، آن قدر ناتوان و ضعیف هستند که حتی توان به دست آوردن پناهندگی برای معدود تروریست‌های زندانی در کمپ لیبرتی بغداد را در کشورهای حامی خود ندارند، چه برسد به این‌که بخواهند نقشی در ماجراجویی‌های آل سعود در منطقه ایفا کنند که تا کنون جز شکست ارمغانی برای غاصبان سرزمین حجاز نداشته است.

حسین امیر عبداللهیان از مقامات سابق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است : من موضوع تروریسم را در آخرین دیدارم با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان قبل از مرگ وی و در اولین دیدارم با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان و اعلام کردم که امنیت مقوله ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی توان با استفاده  ابزاری از تروریست ها کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگه داشت.

مهمترین پیام حضور ترکی فیصل شاهزاده سعودی در نشست گروهک تروریستی منافقین، اعلام همبستگی و حمایت کامل آل سعود از تروریست‌هایی است که طی بیش از سه دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، هزاران شهروند ایرانی را ترور کرده و به شهادت رسانده‌اند و مرتکب جنایات فراوانی شده‌اند، حضور شاهزاده سعودی در تجمع منافقین و بازتاب گسترده این نشست و مقاوم خواندن تروریست‌های فرقه رجوی بر دروغ بودن ادعای آل سعود مبنی بر مبارزه با تروریسم و ماهیت تروریستی این رژیم مهر تایید مجدد زد.

تنها گزینه پیش روی آل سعود برای این‌که بیش از پیش در باتلاق حماقت‌ و ماجراجویی‌های خود غرق نشود، این‌ است که به سیاست‌های خصمانه و هزینه‌آفرین برای منطقه که تنها به سود رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است، پایان دهد و رویکرد نظامی و  امنیتی و سیاسی خود را تغییر داده و به حمایت آشکار و پنهان از تروریسم تکفیری پایان داده و به جای ایفای نقش منفی و مخرب و ویرانگر در کشورهای عربی و اسلامی منطقه و جهان که خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، نقش مثبت و سازنده ایفا کند که البته ماهیت آل سعود نشان می‌دهد که نباید چنین انتظاری از آنها داشت که به آغوش ملت‌های منطقه بازگردند و به کینه‌توزی و  توطئه‌چینی پایان دهند و فقط باید منتظر ماند تا این رژیم بر اساس سنت الهی به قهر و عذاب سخت و  دردناکی به ویژه با توجه به سد راه حجاج و کشتار زائران بیت الله الحرام دچار شود.