کیارستمی مزدور جمهوری اسلامی بود!/اپوزیسیون به جنازه هم رحم نکرد
«عباس کیارستمی»، تنها یک هفته پس از آنکه برای ادامه مراحل درمان خود به فرانسه رفته بود در بیمارستانی در پاریس فوت کرد.

برخلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه، این کارگردان سر‌شناس سینمای ایران که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش هشتم تیر برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود. در سال ۲۰۰۳، گاردین وی را جزو بهترین ده کارگردان معاصر دنیا (در رتبه ششم) نامید.

پس از مرگ کیارستمی رئسای جمهور ایران و چند کشور پیام تسلیت فرستادند و حتی سازمان ملل متحد نیز در حساب توییت خود نوشت: “خانواده ملل متحد در ایران عمیقا از مرگ عباس کیارستمی فیلمساز سرشناس غمگین است.”

اما همه اینها هم سبب نشد تا برخی از عناصر اپوزیسیون خارج‌نشین از حمله به مرحوم کیارستمی اجتناب کنند.

«امید شریفی دانا» از عناصر تندرو و سلطنت‌طلب که با حمایت دولت‌های غربی در سوئد ساکن است و به‌فعالیت ضد جمهوری‌اسلامی و ملت ایران می‌پردازد، در صفحه فیسبوک خود با توهین به «عباس کیارستمی»، این مرحوم را به‌سبب آنکه مخالف رژیم پهلوی بود، مورد فحاشی قرار داد و چپ‌گرا دانست.

این سلطنت‌طلب فراری که خود و هم‌قطارانش را مقید به ادب و تربیت و الگو در این زمینه می‌داند، حتی به جنازه مرحوم کیارستمی هم رحم نکرد و در ادامه مرحوم مذکور و فرزندش را مزدور جمهوری‌اسلامی نامید!!

تصویر از صفحه فیسبوک منتصب به «امید دانا»

تصویر از صفحه فیسبوک منتصب به «امید دانا»

«امید دانا» عیادت دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمانِ جمهوری‌اسلامی ایران از «عباس کیارستمی» در بیمارستان را یکی دیگر از جرایم کیارستمی دانست و در فیسبوکش نوشت: “با پدرش در تظاهراتهای حزب توده شرکت میکرد و پسرش از اعضای هیت مدیره سازمان لابیستی جمهوری اسلامی نایاک در آمریکا است … نامه فدایت شوم به احمدی نژاد می‌نویسه و در تریبونهای جهانی که بدستش می‌آید، حاضر نمی‌شود از اختناق و جنایت‌های جمهوری اسلامی کلامی بگوید و تازه به صورت زننده‌ای اختناق در جمهوری اسلامی را باعث پیشرفت هنر می‌داند…”

این اپوزیسیونِ داعشی‌صفت همچنین به مردم ایران به‌سبب ابراز احساسات پس از انتشار خبر مرگ کیارستمی توهین کرد و آنها را “مرده پرست” نامید.

تصویر از صفحه فیسبوک منتصب به «امید دانا»

تصویر از صفحه فیسبوک منتسب به «امید دانا»