دوره آموزشی ایمنی تخلیه و بارگیری و بسته بندی کالا در بندر شهید رجایی

به نقل از فرهنگ کده؛ معاون امور بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه برگزاری این دوره اظهار داشت: برای اولین بار در این دوره 150 نفر از خنکاران و فعالان بندری با آخرین تکنیک ها و استانداردهای خنکاری آشنا می شوند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: دوره ویژه خنکاری از مهمترین عناصر عملکرد بنادر به حساب می آید که مستلزم بیشترین توجه از سوی مسئولین است.

 

 

محمد علی اصل سعیدی پور افزود: توجه به نیروی انسانی و آموزش آنان برای بروز شدن فعالیت های بندری در بزرگترین بندر تجاری کشور اهمیت ویژه ای دارد. از این رو با توجه به حجم بالای تخلیه و بارگیری کالاهای حساس آشنایی با علم روز براساس استانداردهای بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی شناخت و طریقه صحیح استفاده از ابزار آلات تخلیه و بارگیری، موقعیت سنجی محموله در خن کشتی و موارد ایمنی درون خن کشتی و محوطه را از سرفصل های مهم این دوره آموزشی برشمرد.

 

 

معاون امور بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شرکت کنندگان این دوره آموزشی، زیر نظر 6 نفر از اساتید موسسه Global Port Training بلژیک به سرپرستی آقای آلن رولز با همکاری شرکت خلیج پژم اطلاعات خود را با هدف افزایش بهره وری بندر بروز می کنند.

 

سعیدی پور ادامه داد: این سیستم توسط این موسسه آموزشی در بیش از 100 بندر مطرح دنیا در حال تدریس است و بندر شهید رجایی برای تبادل اطلاعات از دانش اساتید بنادر اروپا برای رقابت با بنادر منطقه بهره می گیرد.

 

 

وی اضافه کرد: کلاس های شرکت کنندگان صبح ها بصورت نظری و ظهرها بصورت عملی از 19 تا 26 تیرماه 95 در بندر شهید رجایی دایر خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی با بیش از 11 هزار نیروی کارگر فعال، سالانه 90 میلیون تن بار برای کشور تخلیه و بارگیری می کند. بر این اساس اشراف فعالان بخش خصوصی و دولتی در این بندر و آشنایی با قواعد و تکنیکها براساس استانداردهای روز دنیا یکی از مهمترین رویکردهای اصلی مسئولان بندر است.