تروریست های تکفیری داعش توسط برخی کشورهای منطقه حمایت لجستیکی و پزشکی می شوند و این موضوع تازه ای نیست.

موضوع جدیدی که اخیرا مطرح شده اینکه حتی تروریست های تکفیری داعش به مجروحان ترکیه ای اولویت داده می شوند و این موضوع جای تامل جدی دارد که نمونه‌ای از این اتفاق اخیرا در بیمارستان "مصطفی کمال"ترکیه رخ داده است.

دولت ترکیه به ریاست جمهوری "رجب طیب اردوغان" طی حدود شش سال گذشته از هیچ کوششی برای حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه دریغ نکرده و ارائه خدمات درمانی به تکفیریهای داعش تنها بخش کوچکی از حمایت های "آنکارا" از این گروه تروریستی محسوب می شود.

روزنامه "برگون" چاپ ترکیه اعلام کرد عناصر وابسته به گروه تکفیری صهیونیستی داعش برای درمان در بیمارستان های این کشور در اولویت قرار دارند.

این روزنامه ترکیه افزود به رغم انکار دولت ترکیه، تروریست های داعش در بیمارستان های این کشور درمان می شوند و داعشی های زخمی در اولویت درمانی در این بیمارستان ها قرار دارند. به نوشته این روزنامه ، "مازن ابو محمد" یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش سال 2014 در بیمارستان  "مصطفی کمال" درمان و تصاویری از وی در این بیمارستان منتشر شد.

 

کدام بیمارستان ترکیه میزبان

 

روزنامه "برگون" به نقل از یکی از شهروندان ترک اعلام کرد یکی از خویشاوندانش را برای درمان به بیمارستان "مصطفی کمال" برده است ولی مسئولان این بیمارستان از پذیرش وی خودداری کرده اند؛ این در زمانی بوده که در همان زمان سه تروریست زخمی را پذیرش کرده است.

 

کدام بیمارستان ترکیه میزبان

 

**چرا ترکیه مجروحان داعش را درمان می کند؟

 

هر چند که ترکیه در 5 سال اخیر هر کمکی لازم بوده به تروریست ها اعطا کرده اما در این برهه شرایط برای حزب "عدالت و توسعه" بسیار خاص است.

اولین دلیلی که باعث می شود ارتش و دستگاه اطلاعات ترکیه از تروریست های داعش حمایت کنند تشکیل منطقه "روجاوا" در شمال سوریه است. تحلیلگران معتقدند در صورتی که نیروهای سوری  در شمال از  "رود فرات" عبور کنند ؛ ترکیه به شکلی علنی تر به تحولات میدانی سوریه ورود خواهد کرد. 

 

ثانیا  داعش در شهر "منبج" حضور دارد که این شهر از حرکت نیروهای سوری به سمت مرز ترکیه جلوگیری خواهد کرد و این موضوع دلیلی مضاعف بر درمان مجروحان داعش در بیمارستان های ترکیه است. 

علاوه بر این در جنوب شرق ترکیه درگیری های خونینی  در چند ماه اخیر رخ داده و لذا شاید حزب "عدالت و توسعه" از داعش به عنوان یک سپر در جنوب شرق این کشور استفاده کند.

 

**ادعای عجیب "اردوغان"

"اردوغان" اخیرا در یک گردهمایی مسئولان دولتی مدعی شده بود که ارتش ترکیه بیش از 1500 تروریست داعشی را کشته و به این دلیل کشورش پیشتاز عرصه مبارزه به تروریسم بحساب می آید که البته تصاویر منتشر شده گویای این است که ادعای رئیس جمهور ترکیه صحت ندارد.   

"محرم اینجه" نماینده مجلس ترکیه از نمایندگان مخالف دولت ترکیه در پارلمان این کشور عکسی را به رسانه ها نشان داد که به گفته او مربوط به یکی از فرماندهان داعش بوده که در یکی از بیمارستان های استان "هاتای" ترکیه بستری بوده است.

محرم اینجه گفت: این عکس در شانزدهم آوریل 2014  در یکی از بیمارستانهای دولتی "هاتای" گرفته شده است. ما هویت شخص داخل عکس را می دانیم. او یکی از فرماندهان داعش است و تروریستها در بیمارستانهای دولتی ترکیه درمان می شوند.

 

کدام بیمارستان ترکیه میزبان

 

البته در اردیبهشت سال جاری نیز در تصاویر منتشر شده یک تروریست تکفیری عضو داعش بنام "بیجار فرهاد" متولد 1993 میلادی تبعه کشور افغانستان و 3 تروریست دیگر از اتباع کشورهای عربستان سعودی، چچن و تونس در بیمارستان های ترکیه درمان شده اند.