کشف یک قطعه پوست شیر سلاخی شده در مشهد+عکس

قاضی محمد بخشی محبی  گفت: در پی وصول گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده یک قطعه پوست شیر در خانه فردی در خیابان خواجه ربیع ماموران محیط زیست و کلانتری با دستور قضایی در محل حاضر و پس از ورود به منزل متهم را که مردی میانسال بود دستگیر کردند.

 

وی افزود : این پوست که با حالت اغشته به نمک نگهداری می شد به تازگی از بدن حیوان جدا شده بود و متهم ادعا می کرد آن را برای شخصی دیگر نگهداری می کرده و مالک آن نیست که برای تحقیقات بیشتر در اختیار مراجع قضایی و انتظامی قرار گرفته است.

 

 معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: سرعت عمل مدیر کل و ضابطان محیط زیست و کلانتری خواجه ربیع  موجب شد موضوع به خوبی مدیریت شده و متهم به سرعت دستگیر شود.

 

محبی گفت : بر اساس قانون صید و شکار هرکس مبادرت به شکار حیوانات وحشی حمایت شده بدون پروانه نماید  به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی محکوم می‌شود.

 

وی در توصیه ای به شهروندان اظهار داشت: مردم بدون مجوز لازم از خرید این موارد خودداری نمایند و درصورت مشاهده مورد مشکوک آن را به کلانتری یا دادسرای ناحیه گزارش دهند.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: چه بسا کشتار این جانوران منجر به ازبین رفتن هویت و فرهنگ ملی کشور ما شود چرا که بسیاری از آنها گونه های در حال انقراض ملی هستند و مورد حمایت قانون به طور خاص قرار دارند.

 

کشف یک قطعه پوست شیر سلاخی شده در مشهد+عکس