به گزارش فارس، حجتالاسلام مهدی اسلامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست عقیدتیسیاسی هنگ مرزی این شهرستان تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با کشورهای خارجی را در داشتن ایمان، اخلاص و شجاعت و غیرت نیروهای مسلح ایران دانست و اظهار داشت: تمام نیروهای مسلح کشور در مسیری گام برمیدارند که پیش از این توسط شهدا پیموده شده بود و آنها با ایثار و رشادتهای خود مانند شمعی این راه را روشن کرده و در اختیار ما گذاشتند.
اسلامی ادامه داد: شهدا حق عظیمی بر گردن ما دارند و امروز در هر پست و مقامی که باشیم باید راه آنها را ادامه دهیم.
وی با مقایسه وضعیت قبل و پس از انقلاب و برشمردن موفقیت‌ها و پیشرفت‌های عظیم حاصل شده، افزود: وقتی انسان به عمق تاثیرات انقلاب بر وضعیت کشور پی می‌برد باید به روح و روان امام شهدا درود بفرستد و افتخار کند که در گوشه‌ای از میهن اسلامی به اسلام و انقلاب خدمت می‌کند.
رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی هنگ مرزی گیلان با تاکید بر لزوم همکاری تمام بخش‌های مختلف هنگ مرزی با عقیدتی سیاسی، تصریح کرد: تقویت بنیه دینی اساس وظیفه عقیدتی‌سیاسی است که در نهایت به اقتدار نیروهای مسلح می‌انجامد.
وی با اشاره به گستردگی و اهمیت هنگ مرزی آستارا، از خدمات حجت‌الاسلام شفیعی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد واحدی را به عنوان سرپرست جدید عقیدتی‌سیاسی هنگ مرزی آستارا معرفی کرد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا نیز در این مراسم با اشاره به روحیه ایثار و شهادت در بین نیروهای مسلح گفت: همه ما برای خدمت آمده‌ایم خدمتی که تکیه‌گاه آن ایمان به خداوند است.
ایرج زارعی با تاکید بر اینکه هرکسی که در راه مرزبانی از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد باید دارای ایمان قوی باشد، افزود: تقویت این ایمان به عهده عقیدتی‌سیاسی است که پس از انقلاب به نیابت از ولی فقیه در بین نیروهای مسلح ایجاد شده و وظیفه دیگر آن ارشاد و هدایت پرسنل است.
وی تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که به عنوان مرزداران جمهوری اسلامی حافظ مرزهای گیلان و به تبع آن مرزهای کشور هستیم.
این مسئول، با اشاره به اهمیت ویژه هنگ مرزی آستارا خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی آستارا به دلیل اینکه در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد نیاز به توجه چند برابر به اخلاق و ارزش‌های اسلامی و معنویات داشته که امیدواریم تمام مسئولان با عقیدتی‌سیاسی در این زمینه همکاری کنند.
شهرستان ۸۰ هزار نفری آستارا در ۱۸۲ کیلومتری شهر رشت مرکز گیلان و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.