نامه کشاورز سیستانی و بلوچستانی به رئیس جمهور

به نقل از  دلگان پرس، یک کشاورز ساکن شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان طی یک نامه به آقای رئیس جمهور ضمن درد و دل و بیان مشکلات خود به بیان مشکلات بیکاری جوانان و کشاورزان این شهرستان سیستان و بلوچستان پرداخته است، که متن کامل نامه به همراه تصویری از آن که رونوشتی به این پایگاه خبری ارسال شده، بدون هیچ گونه تغییری درج شده است. 

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای روحانی سلام علیکم

به استحضار می رسانم اینجانب عاشور بامری فرزند عاشور با 9 فرزند ساکن روستای چاه جلال شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان در یکی از دور افتاده ترین نقاط کشور زندگی می کنیم، کار اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است. 

کار من هم کشاورزی است، البته بود، باغ خرمای 10 هکتاری که در آن 800 اصله درخت خرما داشتم که طوفان حادثه و غفلت نیروی انسانی در دولت و به دلیل نبودن ماشین آتش نشانی در آتش سوخت و خاکستر شد.

آقای رئیس جمهور بر اثر سوختن کامل این باغ که تنهایی دارایی من و فرزندانم بود، متاسفانه 9 نفر به هزاران بیکار دلگان و استان سیستان و بلوچستان اضافه شد. 

آقای روحانی به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کردم که خسارت 400 میلیارد ریالی محصول امسالم را که قبل از این حوادث باغ را بیمه کرده بودم، پرداخت کند، اما در کمال ناباوری گفتند که آتش سوزی شامل خسارت بیمه نمی شود، این جدای از خسارت کل درختان است که در حدود 1 میلیارد و 600 میلیون می شود. 

آقای رئیس حمهور از کاشت تا محصول دهی یک درخت خرما 5 تا 6 سال طول میکشد و این جدای از سختیها و مشقتها در طول این دوره است. 

آقای رئیس جمهور خودم و فرزندانم شغل و حرفه دیگری بلد نیستم، فکری به حال ما بکنید، البته اگر بخواهیم کار دیگری انجام بدهیم، در دلگان هیچ کارگاه و کارخانه دیگری هم نیست که در آن مشغول به کار شویم. 

آقای روحانی نگذارید چرخ کشاورزی من و کشاورزانی امثال من مانند چرخ تولید در این کشور از حرکت بایستد.

آقای رئیس جمهور این کشاورزان هستند که به واقع به تولید این مملکت کمک می کنند، البته این را ما جز وظایف خود می دانیم که به چرخه اقتصادی و تولید کشور عزیزمان کمک کنیم. 

آقای رئیس جمهور در آخر می گویم به روستاهای این شهرستان و استان سیستان و بلوچستان خودروی آتش نشانی بدهید که چنین فاجعه هایی رخ ندهد. 

 

با سپاس

عاشور بامری فرزندبخشی

کشاورز بلوچ ساکن شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان

رونوشت:

سایت دلگان پرس