سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه گلخانه‌ها و صادرات زیتون در قزوین

به نقل از  شاخص، علیرضا کشاورز در جلسه‌ای با هیئت تجاری ایتالیا که دیروز در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین قطب کشاورزی کشور است و دشت قزوین به عنوان یک منطقه حاصلخیز و زرخیز جایگاه خاصی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: توسعه گلخانه ها و صادرات زیتون در استان نیازمند سرمایه گذاری خارجی است و کشور ایتالیا می تواند در این زمینه مشارکت کند.

این مسئول اعلام کرد: در حال حاضر ۸۰ واحد گلخانه صنعتی و ۱۸ گلخانه تولید گل های زینتی در استان فعالیت می کند که تعدادی از آنها صادرات هم دارند که در صورت مشارکت سرمایه گذار خارجی می توان صادرات را افزایش داد.

کشاورز خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت مناسبی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی دارد که باید با استفاده از سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی به این استان، زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرد.

وی یادآور شد: در چند ماه اخیر چند هیئت از کشورهای هلند و فرانسه برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اعلام آمادگی کرده‌اند و با توجه به حمایت دولت از تولید گلخانه ای، سرمایه گذاران ایتالیا می توانند در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.